شناسهٔ خبر: 66501868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

حمایت 48 تشکل دانشجویی کشور از «دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین»

صاحب‌خبر -

۴۸ تشکل دانشجویی از دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا، حمایت خود از حرکت آزادی‌خواهانه ایشان در قلب استکبار را اعلام کردند.
این نامه که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تدوین شده است به اعلام مواضع دانشحویان ایران در رابطه با حرکت دانشجویان آزادی‌خواه در آمریکا می‌پردازد و از ایشان می‌خواهد به بحث فلسطین به صورت عمقی‌تر نگاه کنند و اعلام آتش‌بس و قطع حمایت از اسرائیل را پایان حرکت خود قرار ندهند.
در این نامه آمده است: شما دانشجویان آزاده، درخواست آتش‌بس و قطع روابط اقتصادی با ارتش اسرائیل و شرکت‌های مرتبط را داشتید. سوال ما از شما آزادی‌خواهان این است، آیا صرف درخواست آتش‌بس و قطع حمایت از اسرائیل کافی است؟ آیا احساس نمی‌کنید که خانه غصب شده باید به صاحبان اصلی آن بازگردد؟ آیا زمان آن نرسیده که ۶ میلیون فلسطینی به خانه خود برگردند؟ آیا طرح دودولتی مانند آن نیست که خودمان مال مسروقه را دودستی به دزد تحویل دهیم؟ آیا می‌توان انتظار داشت که رژیمی که بیش از ۷۰ سال است در مدارسش فلسطینی‌ها را تحقیر و آنها را انسان‌هایی فرومایه و مانند حیوان می‌داند در طرح دودولتی روش و منش خود را با ساکنان اصلی فلسطین تغییر دهد؟ آیا بهتر نیست که عاقبت و سرنوشت سرزمین فلسطین به دست ساکنان اصلی آن، اعم از مسلمان و یهودی، تعیین شود؟ آیا بهتر نیست تمامی فلسطینیان حقیقی در سراسر جهان بگویند که آنها درباره فلسطین چه می‌خواهند؟ امیدواریم که این خیزش شما در برابر ظلم و جور اسرائیل با سختی‌ها و مشقت‌هایی که بر شما وارد می‌شود، پایان نیابد.

نظر شما