شناسهٔ خبر: 66501637 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با جماران:

مصطفی نظری: فوتسال ایران سلطان آسیاست/ انتظار داریم تیم ملی در جام جهانی خوب نتیجه بگیرد

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است شاگردان وحید شمسایی می توانند در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛: تیم ملی فوتسال ایران بعد از قهرمانی در جام ملت های آسیا 2024، حالا باید خود را آماده حضور در جام جهانی کند که از 24 شهریور تا 15 مهرماه در ازبکستان برگزار خواهد شد.

مصطفی نظری، دروازه بان و ملی پوش اسبق تیم ملی فوتسال در گفت و گو با جماران درباره قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: ابتدا به بازیکنان خسته نباشید می گویم چون قهرمانی حقشان بود و استحقاقش را داشتند. با توجه به شرایطی که در دوره قبل داشتیم و قهرمان آسیا نشدیم، استرس زیادی روی کادرفنی و بازیکنان بود. به هرحال ما سلطان فوتسال آسیا هستیم و همه این را می دانند، اما چون در دوره قبل قهرمان نشده بودیم، بچه ها استرس زیادی را تحمل کردند و قهرمانی نوش جانشان. من خودم چنین دوره هایی را سپری کرده ام که یک دوره قهرمان نشوی و دوره بعد روی سکو بروی. در این بازه زمانی استرس زیادی به بازیکن وارد می شود و همین کار را سخت تر می کند. تیم ما همیشه با توازن وارد مسابقات می شود و امسال هم همینطور بود.

نظری ادامه داد: در یکی- دو بازی نقاط ضعفی داشتیم که بلافاصله کادرفنی متوجه آن شد. مثلا در بازی با بحرین یا ازبکستان که اسیر تاکتیک دفاعی خیلی خوب سرمربی اسپانیایی شان شدیم اما بازیکن ها در فینال خیلی روان و با برنامه بودند و نتیجه آن را هم گرفتند.

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتسال درباره نسل جدید بازیکنان ایران با هدایت وحید شمسایی و پوست اندازی تیم ملی گفت: فوتسال ما قطعا پر از استعداد است و همین الان در لیگ برتر و لیگ یک جوان های خیلی خوبی داریم که چکیده آن ها در تیم ملی هستند. خیلی از جوان هایی که این دوره در جام ملت های آسیا بازی کردند اولین تجربه شان بود و باید به این تیم فرصت داد. دوره قبلی که وحید شمسایی روی کار آمد و با به فلسفه کاری مخصوص خود مسیرش را جلو برد. الان هم در همین مسیر قرار دارد و روز به روز بهتر می شود. شما قهرمان دنیا هم شوی قطعا نقاط ضعفی داری و تیم ملی هم در جام ملت ها نقاط ضعف داشت. به خصوص در بحث دفاعی که به نظرم بچه ها باید سخت گیرتر باشند. اما معتقدم حتما از این تیم هم چند ستاره خواهیم داشت که مثل نسل های قبل بدرخشند.

بهترین دروازه بان فوتسال جهان در سال 2010 درباره شرایط تیم ملی در جام جهانی پیش رو و پیش بینی اش از عملکرد ملی پوشان، گفت: مردم و هواداران فوتسال، دوست دارند این تیم نتیجه بگیرد و انتظارات هم همیشه از فوتسال بالاست. چون تیم ملی فوتسال همیشه روی سکو رفته؛ ما 13 دوره قهرمان آسیا شده ایم و سومی جهان را در کارنامه داریم که این نشان دهنده قدرت ماست. قطعا انتظار از این تیم هم بالاست اما به نظرم مشکل اصلی که سد راه تیم است، مدت زمان کم آمادگی برای جام جهانی است که می تواند مشکل ساز شود که امیدوارم با درایت کادر فنی این مشکل هم رفع شود. ما انتظار داریم تیم ملی نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد هر چند بعضی بازیکنان اولین دوره بازی در جام جهانی را تجربه خواهند کرد. اما بازیکنان ایران همیشه سرشار از استعداد و انگیزه اند و امیدوارم در جام جهانی هم به روند خوب خود ادامه دهند.

فوتسال جام جهانی فوتسال وحید شمسایی تیم ملی فوتسال ایران جام ملت های فوتسال آسیا مصطفی نظری جام ملت های فوتسال آسیا 2024

نظر شما