شناسهٔ خبر: 66495819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد

حضور ٣ وزیر و ١١ سفیر در همایش سرمایه گذاری کرمان آیدکس/ ضرورت کالبد شکافی توسعه نامتوازن

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان از قطعی شدن حضور معاون علمی رییس جمهور، ٣ وزیر و ١١ سفیر کشور‌های خارجی در همایش سرمایه گذاری کرمان آیدکس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشست خبری از قطعی شدن حضور معاون علمی رییس جمهور، ٣ وزیر و ١١ سفیر کشور‌های خارجی در همایش سرمایه گذاری کرمان آیدکس خبر داد.

وی افزود: وزرای صمت، اقتصاد و نیرو، رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان بورس و مدیران عامل بورس کالا و فرابورس و مسئولان صندوق توسعه ملی در این همایش حضور خواهند داشت.

او اعلام کرد: این همایش از ۲۴ لغایت ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال با برگزاری ۲۲ پنل تخصصی در دانشگاه هایتک کرمان و با حضور مقامات مسئول و چهره‌های شاخص دولتی و بخش خصوص و سرمایه گذاران برگزار می‌شود.

طبیب زاده بیان داشت: آنگونه که آمار‌ها نشان می‌دهد تا کنون جذب سرمایه گذاری‌ها منجر به توسعه پایدار در استان کرمان نشده است؛ اگر چه برخی افراد و چهره‌ها سهم جنوب استان را برخی در این شاخص‌ها موثر می‌دانند، در حالی که بسیاری شاخص‌ها حتی در مرکز استان نیز پایین است.

وی با اشاره به لزوم انجام کار کارشناسی و آسیب شناسی در این خصوص تاکید کرد: باید کالبدشکافی کنیم که این موضوع چرا در استان کرمان اتفاق نیفتاده است؛ سرمایه گذاری‌ها باید پیوست توسعه پایدار داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: اگر یک پیام و هدف مشخص برای کرمان ایندکس بخواهیم داشته باشیم، آن آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی است.

او گفت:باید مدلی تهیه شود که سرمایه گذاری در سطح شهرستان‌های استان را هدفمند پیش ببریم و همایش کرمان آیدکس در همین راستا حرکت می‌نماید.

طبیب زاده با اشاره به وضعیت اقتصاد استان گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش باعث خلق ثروت و اشتغال فارغ التحصیلان بیکار می‌شود؛ اقتصاد فعلی استان قدرت جذب ندارد لذا موجب مهاجرت نخبگان استان می‌شود.

*حضور سخنرانان خارجی

سپس دبیر همایش بین المللی کرمان آیدکس نیز گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری این همایش فقط مربوط شهر کرمان نیست و ظرفیت‌های فولاد، کشاورزی و مس در مناطق مختلف استان وجود دارد.

علی نقوی افزود: ۱۵۰ سخنران خارج از استان به کرمان می‌آیند و برخی سخنرانان ما خارجی هستند.

*کمک به توسعه سرمایه گذاری است

در ادامه عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه وظیفه ما کمک به توسعه سرمایه گذاری است گفت: زنجیره مس هنوز در استان کامل نشده است. 

عباس جبالبارزی افزود: با این روند برداشت از معادن تا ٢٠ سال دیگر معادن نخواهیم داشت و باید حتما به سمت تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده معادن حرکت کنیم.

شایان ذکر است موضوع قرارداد یکی از رسانه‌های مکتوب کشور با اتاق بازرگانی کرمان در خصوص این همایش مورد انتقاد برخی اصحاب رسانه استان کرمان قرار گرفت و رییس اتاق بازرگانی استان کرمان، قول داد ضمن بازنگری در این خصوص، در قالب این همایش، از ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای استان کرمان نیز بطور عادلانه استفاده شود.

نظر شما