شناسهٔ خبر: 66494765 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت:

برنامه جامع توانمندسازی ناظم، ناظمه‌ها و سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجراست

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دوره آموزشی جامع ۱۱۰ ساعته توانمندسازی فردی، اجتماعی و فرهنگی ناظمه‌ها، ناظم‌ها و سرپرستان سراهای دانشجویی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و از همه عزیزان دعوت می کنم حتما در این دوره های آموزشی حضور یابند.

صاحب‌خبر -

دکتر احد بنار در گفت وگو با خبرنگار مفدا با بیان این خبر افزود: با توجه به اینکه ما از طریق مختلف اطلاع رسانی های لازم به دانشگاههای علوم پزشکی درخصوص برگزاری این دوره را کرده ایم و اطلاع رسانی های لازم در گروهها انجام شد، ناظمه ها، ناظم ها و سرپرستان سراهای دانشجویی می بایست به سه شکل غیرحضوری، منابع خوانی و حضوری در این دوره ۱۱۰ ساعته حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: در پایان این دوره آموزشی به همه افراد شرکت کننده گواهی معتبر اعطاء خواهد شد و قطعا داشتن این گواهی برای ادامه فعالیت آنها در حوزه خوابگاهی ضروری و الزامی است.ضمن اینکه افراد شرکت کننده در این دوره ها از امتیازات آموزشی برخوردار خواهند شد و قطعا مباحث مهم و کاربردی که در طول دوره بیان خواهد شد، برای عزیزان پرفایده خواهد بود.

دکتر بنار خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت دوره های مجازی، کتابخوانی ( منابع خوانی) و حضوری برگزار می شود و مدت زمان دوره مجازی ۵۴ ساعت و دوره کتابخوانی ۲۶ ساعت و ۳۰ ساعت حضوری می باشد که با همکاری شورای برنامه ریزی خدمات مشاوره و سبک زندگی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور برگزار می شود.

برنامه جامع توانمندسازی ناظم، ناظمه‌ها و سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجراست

وی اظهار کرد: براساس پیشنهاد معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت مبتنی بر برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان سراهای دانشجویی به صورت مجازی-، کتابخوانی و حضوری و برنامه ریزی این پیشنهاد توسط اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت، و معاونت فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی مازندران مقرر شد دوره های آموزشی مجازی ۵۴ ساعت و کتابخوانی ۲۶ ساعت توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بهار امسال و برنامه دوره آموزشی حضور به میزان ۳۰ ساعت در مرداد ماه امسال توسط هر یک از دانشگاههای دبیر مناطق دهگانه انجام شود.

دکتر بنار گفت: از آنجایی که ظرفیتهای فردی، اجتماعی نیروی انسانی در پیشبرد اهداف سازمانی نقش سازنده ای ایفا می کند، در طول سالیان گذشته به این ظرفیت در کارکنان ادارات خوابگاههای دانشجویی در ارائه خدمات روانی اجتماعی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور توجه نشد و نیاز به مداخله جدی دارد و به همین منظور این برنامه جامع از طریق آموزش قصد دارد ظرفیتهای فردی، اجتماعی و فرهنگی آنان را ارتقاء دهد.

وی گفت: هدف کلی از اجرای این برنامه جامع، ارتقای توانمندی های فردی، اجتماعی و فرهنگی همه ناظمه ها، ناظم ها و سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

برنامه جامع توانمندسازی ناظم، ناظمه‌ها و سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود

دکتر بنار در تشریح اهداف جزیی این طرح اظهار کرد: افزایش توانمندی فردی، اجتماعی و فرهنگی همه کارشناسان، کارکنان، ناظم ها، ناظمه ها و روسای اداره سراها، افزایش سواد پیشگیری از آسیب فردی و اجتماعی دانشجویان، آشنایی به مسائل فرهنگی، دینی و نیز آشنایی با نرم افزارهای ضروری اسکان دانشجویان در خوابگاههای دانشجویی از دیگر برنامه های این طرح جامع است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در این برنامه پس از ارائه آموزش، انتظار می رود توانمندی های فردی، اجتماعی و فرهنگی همه افراد جامعه هدف ارتقاء یابد.

وی در خصوص خلاصه عناوین برنامه آموزشی گفت: ارتقای توانمندی های فردی و اجتماعی، ارتقای سواد سلامت روان، پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی دانشجویان، ارتقای سواد دینی، مدیریت بحران و ایمنی در سراهای دانشجویی و ارتقای دانش رایانه ای و نرم افزارهای ضروری اسکان دانشجویان از عناوین این برنامه آموزشی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره چگونگی اجرای برنامه گفت: ۵۴ ساعت از برنامه ها به صورت وبیناری و غیرحضوری است که مجری آن دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و ۲۶ ساعت مربوط به دوره آموزشی کتابخوانی است که توسط همین دانشگاه اجرا خواهد شد.

آدرس لینک شرکت در دوره آموزشی مطابق لینک زیر است:

http://Live.mazums.ac.ir//ch/stuc

در ضمن در انتهای دوره حضوری آزمون جامع برگزار.می شود و گواهی معتبر از طرف وزارت اعطاء خواهد شد.

نظر شما