شناسهٔ خبر: 66493794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

ملارد | بازدید از مراکز ذهنی توانبخشی فعال در شهرستان ملارد

بازدیدی به منظور بررسی عملکرد مراکز نگهداری از افراد معلول دارای معلولیت ذهنی توسط پروین یاری زاده مسئول حراست و اعظم عینی مسئول مدیریت عملکرد انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود فهیم راد رئیس بهزیستی شهرستان ملارد با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج مرکز ذهنی در شهرستان فعال می باشد گفت: حدود ۳۰۰ معلولین ذهنی در این مراکز نگهداری میشوند که تقریبا نیمی از این تعداد مجهول و فاقد سرپرست بوده که هزینه نگهداری توسط سازمان بهزیستی به مراکز بعنوان یارانه پرداخت می شود.

وی افزود: مدیریت این مراکز با بخش غیر دولتی و تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملارد بوده و در حال حاضر بصورت شبانه روزی فعال و آماده ارائه خدمات به افراد با معلولیت ذهنی می باشند.

پروین یاری زاده مسئول حراست با تاکید بر نقش مهم مراکز غیردولتی در خدمات رسانی به جامعه هدف گفت: اقدامات بسیاری در این مراکز در جهت توانمندسازی و بهبود شرایط این افراد توسط کادر متخصص که شامل : پزشک، روانپزشک، کاردرمان، پرستار و ... می باشد صورت می گیرد و در حال حاضر در این پنج مرکز بیش از ۹۰ نفر پرسنل مشغول خدمات رسانی به معلولین ذهنی می باشند.

نظر شما