شناسهٔ خبر: 66492739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاک شدن هوای تهران

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت پاک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۴۹ قرار دارد و هوا در وضع پاک است. در ۲۴ ساعت گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۵۲ و هوا در وضع قابل قبول قرار داشت.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوا در ایستگاه‌های شهرداری در منطقه ۲، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، پونک در منطقه ۵، ستاد بحران در منطقه ۷، گلبرگ در منطقه ۸، پاک رازی در منطقه ۱۱، شهرداری و مسعودیه در منطقه ۱۵، شهرداری در منطقه ۲۰ و شهرک چشمه و شهرداری در منطقه ۲۲ در وضع پاک قرار دارد. در ۸ منطقه تهران هم هوا قابل قبول است.

در هیچ یک از مناطق هم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت نشده است.

تهران از ابتدای سال تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

 

<div id="video-display-embed-code_11077029"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4224670/11077029?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما