شناسهٔ خبر: 66492555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نام‌نویسی ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل

نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزانام‌نویسی ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیلرش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.
پروانه رضاقلیزاده افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.
وی درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال) ، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.
رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره ( www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.
استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

نظر شما