شناسهٔ خبر: 66491981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور

پلیس فتا فراجا از ابتدای امسال تا کنون ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک را شناسایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس پلیس فتای فراجادرباره جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایو‌های مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی گفت:  با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرائم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، شامل لایو‌های مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضایی قرار گرفتند.

سردار وحید مجید افزود: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۹ هزار و ۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳ هزار و ۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد هزار و ۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و بقیه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتوا‌های نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجار‌های عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

سردار مجیدافزود: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

گزارش خانم موسوی:

<div id="video-display-embed-code_11076879"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4224629/11076879?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما