شناسهٔ خبر: 66491582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان،

رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان

بیش از چهار هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در اولین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که صبح امروز در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد از رفع تصرف چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته و یکماهه ابتدای امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: امروزه افرادی به دنبال کسب منافع غیر مشروع و نامشروع از طریق تصرف اراضی ملی و دولتی به ویژه در حاشیه شهر‌ها که مشکلات عدیده در غالب سکونت گاه‌های غیر مجاز دارند است که منجر به افزایش حاشیه نشینی شده است.
وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی و پای کار آمدن دستگاه‌های متولی این اراضی به ارزش سه هزار میلیارد تومان رفع تصرف شد و از دست متصرفان خارج شده است.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند و با قدرت و شدت از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری کنند.
وی یکی از مصوبات مهم این نشست را تهیه طرح هادی متناسب با رشد جمعیت از سوی بنیاد مسکن اعلام و عنوان کرد: روستا‌هایی که منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار می‌کنند باید بنیاد مسکن متناسب با رشد جمعیت اقدام به طراحی طرح هادی نماید تا از تصرفات احتمالی اراضی ملی در حاشیه روستاه‌ها و سکونتگاه‌ها جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای جلوگیری از برخی تصرفات توسط افراد سودجو لازم است که خودرو‌هایی که به این اماکن مصالح یا هر نوع خدمات دیگری ارائه می‌دهند توقیف و کارت سوخت آنها ابطال شود.

<div id="video-display-embed-code_11076747"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4224599/11076747?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما