شناسهٔ خبر: 66489133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و‌ مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این مهم از اولویت هاست. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و‌ مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این مهم از اولویت هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان اظهار داشت: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین مسئله مدیریت بحران است. 

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه های ماست.

معاون استاندار گفت: همه باید با تمام توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

عباس زاده با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته گذشته، گفت: از همان ساعات اولیه سیل تمام محورها بازید و با بسیج امکانات دستگاه ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شدند.

وی شأن حاکمیتی، ارزشمند و اثر بخش مدیران را مسئله مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: الحمدالله شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

معاون استاندار گفت: برنامه جامع و‌ مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این مهم از اولویت ها است.

عباس زاده توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور در خصوص مدیریت بحران و توجه به آب های مرزی را از اولویت ها دانست و گفت: در سطح استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری طی دو تا سه سال گذشته اجرا شده که اگر نبود خسارت ها دوبرابر می شد.

به گفته وی؛ شناسایی چالش بحرانی در برنامه های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید، شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های عمرانی ما با یک ندانم کاری به دنبال سیلاب از دست می رود لذا پیشنهاد های تکمیلی را باید داشته باشیم، گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان خوسف به دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن همانند زیرکوه است لذا تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است.

معاون استاندار گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس زاده تصریح کرد: حوزه های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد‌ کشاورزی بیشترین خسارت ها را داشته اند و باید گزارش ها جمع بندی و خسارت ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان همانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران کم است و باید از امکانات محلی و منطقه ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوص در شرایط بحران اخذ شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، متذکر شد: هم اکنون دستگاه ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند.

عباس زاده تصريح کرد: برنامه های جبران خسارت سیل توسط دستگاه ها باید ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده و با توجه به انتخابات پیش رو، راه های دسترسی به روستاها باید هر چه سریعتر بازگشایی شود.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما