شناسهٔ خبر: 66489043 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ستاره ایرانی تیم آویسپا ژاپن در گفتگوی اختصاصی با ایلنا

شهاب زاهدی: انتقادات علیه من در پرسپولیس غیر منطقی بود/ می‌خواهم پرچم ایران را در ژاپن بالا ببرم

ستاره ایرانی تیم آویسپا ژاپن در گفتگوی اختصاصی با ایلنا مهاجم ایرانی آویسپای ژاپن این هفته‌ها در ترکیب تیمش خودش می‌درخشد و دیگر برخلاف دوران حضورش در پرسپولیس انتقادی از او نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی آویستای ژاپن در شرایطی که دوران حضورش در پرسپولیس با انتقادات زیادی همراه بود، نیم فصل به لیگ ژاپن رفته و عملکرد درخشانی در این تیم داشته است. با او در خصوص دلایل اوج گیری دوباره‌اش و همچنین چرایی انتخاب لیگ ژاپن برای ادامه فوتبالش صحبت کردیم.

 

* این روزها در تیم جدیدت در لیگ ژاپن خوش می‌درخشی ولی چنین عملکردی را در پرسولیس از تو شاهد نبودیم.

درست می گویید اما چند گلی که برای پرسپولیس زدم فکر کنم گل های خوبی بود و اگر تعدادش کم بود به عوامل زیادی بستگی داشت. کدام مهاجمی است که دوست نداشته باشد گل بزند مخصوصا تیمی که در آن از بچگی رشد کرده و به آن تعلق خاطر دارد. اما یک سری فاکتورها بستگی دارد. مسائل سخت ابزاری خیلی تاثیرگذار است. شما باید در شرایط خوبی تمرین کنید و در ایران شرایط متفاوت است. 

 

* چه شد تصمیم گرفتی به آویسپا بروی؟

دلیل انتخاب این تیم بود چیزی جز پیشرفت نبوده و خدا را شکر که در چند هفته‌ اخیر نشانه هایی داشته و نیت من مشخص شده. هم برای خودم و هم کسانی که فوتبال را دنبال می کنند. خودم وقتی اینجا آمدم متوجه شدم، از زمان حضورم در اوکراین از 4 و نیم سال گذشته این تیم مرا رصد می کرد اما هیچ وقت شرایط فراهم نشد و هیچ وقت گزینه اول آنها نبودم. اما اکنون فراهم شده و وقتی آمدم گفتند چند سالی است که عملکردت را دنبال می کنیم و امسال این شرایط رقم خورد. 

 

* کمی در مورد تیم جدیدت بگو. از شرایطت در آنجا راضی هستی؟

آویسپا تیمی نوپا است و حدود 10 سال است که به لیگ برتر آمده اما از زمان حضورش روند بهتری را دنبال کردند و بهترین جایگاهی که در جدول به دست آوردند فصل گذشته بودند که هفتم شدند و قهرمان حذفی شدند. این بهترین عملکرد آنها بوده و تیمی در حال رشد هستند و خیلی جدی کار می کنند و از زمان حضورم متوجه شدم چه پشتکاری دارند نسبت به اهداف خودشان تا رشد کنند. تیم برای شهری در جنوب ژاپن است و سومین شهر بزرگ ژاپن است. تیم‌ها اینجا همه اسپانسر خصوصی دارند و هواداران آنها برای همین شهر هستند و برای هر بازی حدود 10 هزار یا بیشتر هوادار به صورت میانگین داریم. تنها تیم لیگ برتری شهر ما هم هست. 

 

* دلایل موفقیتت در این تیم را در چه می‌بینی؟

زمانی که اینجا آمدم حدود نیم فصل بود که در شرایط بازی در پرسپولیس بودم و اینجا هفته سوم به تیم اضافه شدم و از نظر بدنی و ذهنی جلوتر بودم. قطعا تاثیر داشت این موضوع. از نظر نوع بازی اولین تیمی که در اوکراین بازی کردم شکل بازی ما شباهت زیادی داشت و متکی به کار تیمی بودند و اینطور نبود که به ستاره اتکا کنند. من از قبل آشنایی نسبت به این سیستم داشتم و آن تجربه به من کمک کرد. 

 

* در زمان حضورت در ایران و در پرسپولیس انتقادات زیادی متوجه عملکرد تو بود. این انتقادات چقدر روی خودت و بازی‌ات تاثیرگذار بود؟

من خیلی خوشحالم که حداقل عملکرد خوبی داشتم و توانستم باعث شوم که پرچم کشورم بالا نگه داشته شود و این حس فوق‌العاده‌ ای به من می‌دهد. درباره انتقادات باید بگویم تا حدی غیر منطقی است و قطعاً عملکرد خوبی داشتم که پیشنهاد به دست آوردم. اینطور نبوده که عملکرد خوبی داشتم که از یکی از تیم‌های معتبر پیشنهاد داشتم. من در هر تیمی بیشترین تلاش را می کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. اما از آنجایی که پست مهاجم به شکلی است که بستگی به گلزنی دارد، شما نیاز به تجربه و شرایط مناسب برای گلزنی دارید. فکر می کنم این کاملا طبیعی است که شما هر چقدر به سمت آینده می روید عملکرد بهتری دارید چون تجربه بیشتری دارید و بیشتر بازی می کنید. 

 

* وضعیت پرسپولیس را در حال حاضر چطور می‌بینید؟

با توجه به شرایطی که اکنون پرسپولیس دارد امیدوار هستم و به نظرم شانس زیادی برای قهرمانی دارند. فوتبال است و هزار اتفاق غیر قابل پیش بینی. اگر بچه ها اتفاقات خوبی بیفتد. 

 

* جانشین تو در پرسپولیس یک جورهایی می‌شود گفت عیسی آل کثیر است. عملکرد او را چطور دیدی؟

عیسی شرایط خوبی دارد و با توجه به پستی که دارد مسلما انتظارات از او بالاست و قلبا برای او آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم بتواند به تیم کمک کند و باعث بردهای پیاپی تا قهرمانی شود. 

 

* و حرف پایانی؟

اینکه هواداران خوشحال شوند برایم با ارزش ترین چیز است و قطعا هیچ لذتی بالاتر از این نیست که پرچم پرسپولیس بالاتر از همه پرچم هاست.

 

انتهای پیام/

نظر شما