شناسهٔ خبر: 66487631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره):

مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است

زهره گودرزی

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) گفت: تلاش برای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعلیم و تربیت سنت حسنه‌ آفرینش، تندیس زرین تربیت و نقش برجسته‌ای است که از دامان رسولان الهی به امانت داده شده و میراثی است از ختم رسل حضرت محمد مصطفی (ص)، آن را ودیعه‌ای برای ائمه معصومین نهاده که آن بزرگواران به درستی بار این مسئولیت را به دوش استادان و معلمان گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه، این جامعه‌ دانشمندان و کانون تفکر و تعلم، بی‌شک مرهون همت تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت یعنی استادان و معلمان فرهیخته است و نقشی بنیادین در دانایی و شکوفایی جامعه هم‌راستا با بسترسازی برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اضافه کرد: در این روزها که ایران اسلامی عزیزمان با هجمه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی مواجه است، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده و بی‌تردید تلاش برای تغییر و ایجاد روحیه تاب‌آوری و به ثمر رساندن استعداد و توانایی‌های بالقوّه موجود در جوانانِ این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف این آموزگاران راستین است.

مظاهری بیان کرد: اهتمام به ارتقا کیفیت آموزش، توجه به پژوهش‌های هدفمند و تلاش برای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که بسیاری از دانشگاه‌های پیشرو در دنیای امروز، با توجه به نیازهای فزاینده اجتماعی و اقتصادی به دانش و فناوری، با سرعت بسیار در حال دگردیسی هستند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) تصریح کرد: نظریه دانشگاه کارآفرین یکی از موارد مهمی بوده که برای توصیف سیمای جدید و دگرگون ‌شده دانشگاه‌ها مطرح شده و مهم‌ترین خصیصه آن، تعامل وسیع و سازنده دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت است.

انتهای پیام

نظر شما