شناسهٔ خبر: 66487417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۶۱ مقاله به دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در گیلان ارسال شد

رشت - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: ۳۶۱ مقاله به دبیرخانه دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در استان ارسال شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رامیار فرزان روز یکشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: این تعداد مقاله از گروه‌های مختلف پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، پزشکان متخصص و فوق تخصص ارائه شده‌است.

وی عنوان کرد: ۱۷۸ مقاله پس از داوری مورد تایید قرار گرفت که ۴۸ مقاله برای ارائه شفاهی و ۱۳۰ مورد نیز در قالب پوستر در دوزادهمین کنگره کشوری سوختگی ارائه می‌شود.

فرزان بیان کرد: بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در سوختگی، مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس‌های پیش بیمارستانی، پرستاری و بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در سوختگی، جراحی‌های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان‌های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش بنیان در سوختگی و سلامت روان در این بخش از جمله این محورهاست.

رئیس دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی اضافه کرد: دوزادهمین کنگره کشوری سوختگی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره یاد شده دوم و سوم خرداد امسال در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد اظهار کرد: برگزاری کارگاه، برنامه علمی، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دستاوردهای دانش بنیان و گیلانگردی از برنامه‌های جانبی این کنگره است.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی نیز در ادامه این نشست خبری با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با سوختگی گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی قابل پیشگیری است از اینرو ارتقاء آگاهی مردم نسبت به این بیماری باید توجه شود.

دکتر محمد طلوعی به اهمیت پیشگیری در سوختگی اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از سوختگی اصلاح الگوی مصرف گاز، سوخت، دمای آب منازل و آبگرمکن‌ باید توجه شود.

وی اظهار کرد: میانگین ۵۰۰ نفر در سال به دلیل سوختگی در بیمارستان فوق تخصصی سوختگی ولایت رشت بستری می‌شوند که چهار برابر این آمار به صورت سرپایی مراجعه کرده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از این با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در این استان از علاقمندان برای شرکت در این کنگره دعوت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

گیلان میزبان دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی شد

نظر شما