شناسهٔ خبر: 66487067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سومین سوگواره منطقه‌ای «نی ناله» در تبریز فراخوان داد

تبریز- ایرنا- سومین سوگواره «نی ناله»، نمایش‌های آئینی مذهبی با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکیه بر توانایی‌های هنرمندان منطقه شمالغرب کشور در تبریز برگزار می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تاثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف این سوگواره است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی( کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

آثار علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا ۱۵ خرداد ماه دریافت شده و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد.

شروع اجراها برای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هم هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی ارسال کنند و جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس بگیرند و یا با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

هر کارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند و اولویت پذیرش آثار توسط هیات انتخاب جشنواره نیز با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

آثار شرکت کننده صرفا اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر این صورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

آثار انتخابی توسط هیات بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

ستاد برگزاری سوگواره، هیچگونه تعهدی نسبت به تامین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت و آثار ارائه شده نیز نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند.

ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور است و چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده شود، دبیرخانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

نظر شما