شناسهٔ خبر: 66485703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانایی، دارایی وتخصص اساس کارمعلمان

امام جمعه کرمان گفت: آنچه در آموزش و پرورش تلاش می شود درخشش در سه محور دانایی ،دارایی و تخصص است که وظیفه آن بر دوش معلمان است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در دیدارمدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با نماینده ولی فقیه ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: آموزش و پرورش در ورودی و خروجی بزرگترین و موثرترین بخشی است که دوران علم آموزی درآن می گذرد و باید تمام توان خود را بگذارید تا بهره لازم را دانش آموز از آن ببرند ،چون دوران طلایی عمر است.

وی با اشاره به اینکه  محور اول آموزش و دانایی است و باید معلم آنگیزه متعلم را بالا ببرد گفت: باید اول خود معلم دانا باشد و معلمی دانش می خواهد تا درسش را خوب ارائه دهد.

وی افزود:محور دوم داریی است ،نتیجه دارایی اخلاق و تعهد است ومعلم باید تلاش کند دارایی ها دانش آموزان زیاد شود و باید خودش تعهد و  تربیت خوب داشته باشد تا اثر آن روی بچه ها نافذ باشد.

نماینده ولی فقيه در استان بیان کرد: بخش سوم، علم در سایه دارایی به تخصص تبدیل شود و هرچه بچه ها فهمیدند در همان حوزه متخصص می شود بچه های که خوب درس را می دانند باید در دل کلاس یار معلم شوند.

امام جمعه کرمان گفت: باید در این سه محور اموزش و پرورش تلاش کند و گرنه موفق نمی شود، اگر تخصص داشته باشیم و دانایی نباشد به درد نمی خورد، اگر دانایی و تعهد باشد تخصص نباشد باز فایده ای  ندارد و هر سه باید باهم باشند.

 

نظر شما