شناسهٔ خبر: 66484856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند

نیر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مرجعیت علمی امام صادق (ع) در حساس ترین مقطع مکتب اسلام را از خطر انحراف و کج روی ها حفظ کرد تا یک انفجار علمی در این مقطع رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه شنبه در یادواره شهدای شهرستان نیر با تسلیت یوم شهادت صادق اآل محمد(ص) اظهار کرد: آن حضرت با احیای فقه جعفری و تربیت ۴ هزار نفر شاگرد توانست اسلام را از جریان انحرافی نجات داده و شبهات را تا حد زیادی رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از نبی مکرم اسلام دو شوک عظیم جامعه اسلامی را متحول کرد که اولی قیام امام حسین (ع) و دومی نیز تحول علمی عصر امام باقر و امام صادق (ع) بود که به معنای واقعی به احیای اسلام ناب کمک کرد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آن حضرت با مرجعیت علمی توانست احکام الهی را بیان کند تا کار ناتمام عصر نبوت و امامت به نقطه اکمال رسیده و این اندیشه آرمانی از همه کج روی ها در امان بماند.

آیت الله عاملی بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز تداوم همین مکتب و انتقال آموزه های دینی است که در آن مجاهدان بسیاری نظیر آیت الله مطهری کوشیده اند تااین حرکت عظیم را از هرگونه انحراف و انحطاط در امان نگهدارند.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) در مسیر عدالت محوری گام برداشته و توانسته اند جامعه اسلامی را در مسیر پایبندی به اعتقادات ثابت قدم نگهدارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری یاد و خاطره شهدای هش سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: اقتدار واقعی امروز ایران اسلامی را مرهون شهدایی هستیم که بی ادعا در دفاع از تمامیت این کشور اعم از استقلال و باورهای دینی تلاشی مجاهدانه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در این مراسم مداحی و سوگواری شده و شرکت کنندگان یاد و خاطره شهدای والامقام نیر را گرامی داشتند.

نظر شما