شناسهٔ خبر: 66726717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

رشد اقتصادی و بهره‌وری در طرح جامع شهری مورد توجه است

سنندج-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: در طرح جامع توسعه شهری بخش‌های مختلفی از جمله رشد اقتصادی و مقوله بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته است‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر شنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: سند توسعه استان شامل بخش‌های مختلفی است و در این سند متغیرهای کلان هدفگذاری و منابع مالی دیده شده است.

به گفته وی در این سند تولید مسکن در حوزه راه و شهرسازی، ظرفیت‌های مختلف جغرافیایی و انسانی، توسعه کسب و کارهای خلاق و احیا واحدهای راکد در بخش کشاورزی لحاظ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: توسعه اقتصادی و سرمایه خارجی، توسعه صادرات، مهار تورم، کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهره‌وری از موضوعات مهمی است که در سند توسعه استان مورد توجه قرار گرفته و منابع مالی آن نیز دیده شده است.

وی افزود: با بهره گیری از دانش علم و فناوری در حوزه تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده لحاظ شده است همچنین افزایش بهره وری به عنوان اجزای اصلی سند دیده شده است.

به گفته محمدی در سند توسعه استان هدف گذاری‌های متغیرهای کلان، منابع مالی طرح دیده شده است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های سند توسعه استان گفت: تحولات خوبی در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد.

طرح‌های مسکوت مانده در بانه و مریوان در دستور کار قرار می‌گیرد

معاون عمرانی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: طرح‌های مسکوت مانده در شهرستان‌های بانه و مریوان امسال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کیومرث حبیبی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز تقریباً کنترل شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: رشد اقتصادی و بهره وری در طرح توسعه جامع شهری دیده شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان طرح احیا و تعادل بخشی در دشت‌های ممنوعه دهگلان و قروه از سوی وزارت نیرو را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

آریانژاد اظهار کرد: برنامه ریزی شده ۱۰ درصد آب سد شهرستان‌ها جهت بهره برداری و استفاده از صنایع وابسته همان شهرستان تخصیص یافته است.

نظر شما