شناسهٔ خبر: 66481387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟

انتخابات مظهر اراده ملت برای تصمیم گیری درباره سرنوشت هر جامعه‌ است و مردم برای انتخاب نماینده اصلح و شایسته بر اساس معیارهایی پای صندوق های رأی می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می شود و این روزها گنبدی ها همزمان با شروع تبلیغات دو نامزد راه یافته به این مرحله مشغول بررسی ویژگی نمایندگان اصلح هستند.

گروهی از مردم بر این باورند که صداقت و پاکی و مردمی بودن باید معیار اصلی انتخابشان باشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند نماینده مورد نظرشان فردی باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و کارنامه عالی مدیریتی داشته باشد.

در هر حال مردم می گویند : نماینده باید از جنس خود مردم باشد تا گرفتاری های آنان را درک کرده و به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

<div id="video-display-embed-code_11074777"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4224086/11074777?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما