شناسهٔ خبر: 66477813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 شمار خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح ۲ خانه هلال در سهرورد و روستای نصرت آباد خدابنده، شمار خانه های هلال استان به ۲۴۸ باب افرایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت الله هاشمی روز شنبه در آیین افتتاح خانه هلال سهرورد با بیان اینکه افتتاح خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیات دولت و تاکید قانون است، افزود: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: بنابراین ضروری است تا مسئولان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران برای توسعه آموزش های هلال احمر از طریق خانه های هلال همکاری بیشتری داشته باشند.

هاشمی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره های آموزشی و تیم های امدادی و نیروها را در این خانه ها عهده دار است.

وی یادآوری کرد: هلال احمر در حوزه سلامت جامعه نقش دارد و در حمایت از سلامت جامعه قانون ما را مکلف کرده است و در خدمت به مردم در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت مسوولیت داریم.
هاشمی با تاکید بر اینکه ساده ترین آموزش های هلال احمر در نجات جان انسانها تاثیرگذار است، یادآوری کرد: افتخار داریم که در لباس هلال احمر در خدمت هموطنان هستیم و این توشه آخرت است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر علاوه بر ارائه خدمات درمانی و معیشتی در خارج از استان در سیستان و بلوچستان و نهبندان نیز خدماتی به هموطنان داده است.
هاشمی افزود: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را ویزیت رایگان کرده و مشاوره های رایگان به بیش از ۱۰۰ مراجعه کننده دادند.

نظر شما