شناسهٔ خبر: 66476484 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی

مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی گفت: با کاهش فواصل بهداشتی، افزایش تولید در واحد‌های کشاورزی و دامپروری محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم زمانی مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی گفت: در پنج سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوز‌ها به جعلت بحث حرائم و فواصل بهداشتی رد شده است.
 
خانم زمانی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که درطی این سال‌ها داشته ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحد‌های فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهم‌تر از همه با عنایت به این که بعد ازیک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید ، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود. 
 
مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که درخصوص فواصل بهداشتی داشته ایم.، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولید کننده کاهش دهند. 
 
خانم زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحد‌های تولیدی را کم کنیم. 
 
وی افزود: به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیرو‌های انسانی که دامپزشک‌های محترم هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه اینها دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهم‌تر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفر‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.
 
گفتنی است: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
 
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
 
<div id="video-display-embed-code_11073180"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4223747/11073180?width=700&height=300"></script></div>
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
 

نظر شما