شناسهٔ خبر: 66476373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

زائران با معنویت و رعایت اخلاق حج را به جهانیان معرفی کنند

شاهرود - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زائران آیین حج امسال را با معنویت و رعایت اخلاق، به عنوان آیینی شکوهمند به جهان معرفی کنند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در همایش یکروزه شرکت‌کنندگان حج تمتع در سرسرای زغالسنگ البرز شرقی شاهرود، گفت: رعایت اخلاق حسنه در این سفر معنوی بسیار ارزشمند برای بهرمندی بیشتر از برکات معنوی آن یک ضرورت بشمار می‌رود.

وی افزود: حج اجتماع بزرگ و مهم جهان اسلام، سفری جسمانی و روحانی است که از جهات مختلف می توان به آن پرداخت.

زائران با معنویت و رعایت اخلاق حج را به جهانیان معرفی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری از حجاج خواست که در این سفر که کمتر امکان تکرار آن به نظر می رسد، از زمان باقیمانده تا اعزام کاروان ها برای کسب مهارت های معنوی، دینی و اخلاقی با تمرین کردن بیشترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: حضور گسترده حجاج در نمازهای اول وقت و جماعت را باعث به رخ کشیدن شکوه و عظمت این تجمع انسان‌ساز است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: مراسم برائت از مشرکان دستور قرآنی ایت که در حج مورد تاکید آیات الهی قرار دارد.

سهم شهرستان‌های سمنان از حج تمتع امسال

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: از استان ۹ کاروان شامل چهار کاروان از شهرستان شاهرود، ۲ کاروان از هر یک از شهرستان‌های دامغان و سمنان و یک کاروان از گرمسار به حج تمتع ۱۴۰۳ تشرف می یابند.

قدرت الله چتری با بیان اینکه ۵۶ درصد ثبت‌نام کنندگان حج تمتع از استان سمنان بانوان و ۴۴ درصد آقایان هستند ، ابراز کرد: ۶۰ درصد مدیران کاروان های این استان را امسال جوانان تشکیل می دهند.

مدیر حج و زیارت سمنان بیان کرد: حجاج امسال رده سنی ۵۶ سال به بالا دارند و کم‌سن‌ترین زائر ۲۳ ساله و مسن‌ترین ۸۴ ساله است.

این مسوول گفت: پرواز حجاج استان سمنان از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران برنامه‌ریزی شده است و یکهزار و ۱۳۰ نفر از این استان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: نخستین کاروان از شهر سمنان ۲۵ اردیبشهت و آخرین کاروان این استان نیز ۱۵ خرداد از این شهر برای اعزام به تمتع امسال راهی فرودگاه امام خمینی(ره) تهران می‌شوند.

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: ۲ کاروان عمره مفرده امسال از استان از شهرهای دامغان و شاهرود به ظرفیت ۱۷۰ نفر عازم شدند.

چتری تاکید کرد: حجاج استان سمنان برای یک مددجوی زیر پوشش کمیته امداد یک باب منزل مسکونی به مبلغ چهار میلیارد ریال خواهند ساخت.

توصیه های لازم بهداشت فردی و اجتماعی توسط دکتر محمد حسن امامیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای حفظ سلامت و بهره بیشتر حجاج از این سفر معنوی قسمت دیگری از این همایش یکروزه بود.

آیین، مناسک حج تمتع و طواف بیت الله الحرام با حضور چند تن از حجاج حاضر به‌صورت نمادین برای آگاهی بیشتر حجاج نیز اجرا شد.

نظر شما