شناسهٔ خبر: 66473556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

شبهه زدایی و ایجاد نهضت علمی برای توسعه آموزه های اسلامی اقدام بی نظیر امام صادق (ع) بود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تاثیرگذاری قابل توجه امام جعفر صادق (ع) در راستای توسعه آموزه های اسلامی در دنیا گفت: یکی از اقدامات ایشان، تربیت متخصص برای جوابگویی به شبهات و ایجاد نهضت علمی در آن دوران بود که اقدامی بی نظیر به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام منصور امامی جمعه شب در آیین سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) در حسینیه ثارالله ارومیه افزود: شبکه سازی و ساختار سازی از کارهای تاثیرگذار ایشان بود و امام برای ارتباط با مسلمانان مناطق مختلف، سازمان وکالت را برای ارتباط سیاسی، دینی، فرهنگی و اقتصادی راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد: تربیت متخصص در حوزه های مختلف برای جوابگویی برای شبهات از دیگر کارهای امام صادق (ع) بود و ایشان توسط این شاگردان شبهات را رصد کرده و پاسخ می داد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام صادق (ع) ادامه داد: از مهم ترین کارهای رییس مذهب جعفری، تبیین دقیق امامت و ولایت بود چنان که غالب روایت های کتاب اصول کافی از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) توانست به مذهب شیعه قدرت بخشیده و آن را احیا کند؛ به تنهایی شبهات را رصد کرد، از طرفی ساختار سازی کرد و از سویی نهضت علمی ایجاد کرد و مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد به گونه ای که تاکنون کسی نتوانسته در آن تزلزل ایجاد کند.

حجت الاسلام امامی گفت: امام صادق (ع) نظریه ولایت و امامت را تئوریزه کرد و موارد جعلی و ناقص را جواب داد بنابراین از سویی فقیه تربیت کرد و از سویی با همه مسلمانان در اقطار مختلف کشور اسلامی ارتباط برقرار کرد و به شبهات حیله‌گران جواب داد.

وی افزود: امام صادق در عصر خلفای بنی عباسی بود که استعمارگر ترین خلفای تاریخ اسلام بودند و حرکت امام صرفا علمی نبود بلکه حرکت و فکر منسجم سیاسی داشت که مقابل دستگاه خلافت ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی اضافه کرد: روش زندگانی شیعه باید به گونه‌ای باشد که زندگی را بر طاغوت حرام کند و شاگرد مکتب امام صادق باید این‌گونه باشد و امروز دیدیدم که عده ای چگونه با تبعیت از مکتب امام صادق چگونه اسرائیل را تحقیر کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امام صادق (ع) در برگزاری مجالس امام حسین (ع) و تشویق شعرای آئینی که در وصف شیعه و اهل بیت (ع)و ائمه معصومین (ع) شعرسرایی می کردند، نقش بسزایی داشت و چنین شعرایی مورد غضب دستگاه خلافت و حاکمیت قرار می گرفتند.

به گزارش ایرنا، در این آیین در سوگ سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عزاداری و سینه زنی شد.

نظر شما