شناسهٔ خبر: 66473076 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رحیم قربانی:

تولید اثر مستقل برای هر شهید قرآنی را در دستور کار داریم

تاکنون در تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی با محور شهدای قرآنی، به شکل کلی به همه آنها اشاره داشتیم اما در رویکرد جدید کمیته شهدای قرآنی به دنبال آن هستیم که با استفاده از مدارک و اسنادی که در اختیار داریم، آثار مستقل و فردی برای هر شهید تولید کنیم.

صاحب‌خبر -
رحیم قربانی:به گزارش ایکنا، سنت دیدار با خانواده شهدای قرآنی که با هدف تکریم این خانواده‌ها و گرامیداشت و یاد و خاطره آنها برگزار می‌شود، از سال 92 آغاز شده و طی این سال‌ها با رویکردی هدفمند، تداوم یافته است.
 
در سال جدید از مجموع دیدار با خانواده شهدای قرآنی که از سوی کمیته شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود، تاکنون دو دیدار که طی آن جمعی از مسئولان، مدیران و فعالان قرآنی، اعضای این کمیته را همراهی کردند، صورت گرفته است.
 
کمیته شهدای قرآنی سال گذشته، هشتمین یادواره شهدای قرآنی پایتخت را برگزار کرد و طی آن اعلام شد که از مجموع 28 هزار شهید شهر تهران، 280 شهید شناخته شده از جمله مربیان، معلمان، فعالان قرآنی بوده‌اند.
اما رویکرد کمیته شهدای قرآنی در سال گذشته در برگزاری این یادواره که به تبع آن 40 دیدار با خانواده شهدای قرآنی نیز برگزار شد، پرداختن به شهدایی بود که در جلسات قرآنی سه استاد پیشکسوت؛ مرحوم علی اربابی، سیدمحسن خدام‌حسینی و سیدمحسن موسوی‌بلده حضور داشتند.
 
از جمله دیگر اقدامات کمیته شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در طول این مدت که دیدار با خانواده شهدای قرآنی را برنامه‌ریزی و هماهنگ کرده است، جمع‌آوری مدارک، اسناد تصویری و فیلم از مجموع فعالیت‌های قرآنی این شهدا بوده است که نتیجه آن تولید اقلام فرهنگی و هنری مبتنی با آن بوده که این کمیته سعی در نگهداری و آرشیو مناسب آنها نیز دارد.
 
در این مقطع از فعالیت‌های کمیته شهدای قرآنی، به سراغ رحیم قربانی؛ مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ رفتیم تا از او درباره رویکرد جدید این سازمان در باب پرداختن به زندگی شهدای قرآنی پایتخت جویا شویم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که در سال جدید این کمیته چه رویکردی را دنبال خواهد کرد، گفت: باید منتظر باشیم تا نخستین جلسه کمیته شهدای قرآنی برگزار شود و موارد مختلفی که دوستان پیشنهاد کرده‌اند، مطرح شود که براساس آن مورد یا مواردی را به عنوان رویکرد این جریان انتخاب کنیم.
 
قربانی گفت: با این وجود مجموعه پیام‌هایی که مقام معظم رهبری در باب شهدا و رویدادهای مرتبط با آنها مطرح کرده‌اند، مبنایی برای پرداختن به مباحثی است که در نتیجه آن رویکرد محوری پیرامون موضوع شهدای قرآنی، مطرح و به تصویب خواهد رسید.
 
مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ تصریح کرد: تاکنون و به ویژه در سال گذشته، محصولاتی که در قالب‌هایی ادبی و هنری به شکل حقیقی و در فضای مجازی تولید شده است بیشتر کارهایی به شکل عمومی بوده است و مثلاً خروجی آن کتابی بوده است که در آن به کلیه شهدای قرآنی اشاره شده است.
 
وی در پایان افزود: امسال اما به شرط تصویب و مساعدت نهادهای مختلف، سعی داریم تا به شکلی مستقل به سراغ تک‌تک شهدا برویم و هر اثری را در قالب فیلم حتی فیلم بلند، متن ادبی، سرود و... مختص به هر یک از شهدا تولید و ارائه نماییم.
انتهای پیام

نظر شما