شناسهٔ خبر: 66471953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مسائل مذهبی:

شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد

اردستان-کارشناس مسائل مذهبی گفت: مهم‌ترین وظیفه شیعه این است که منطق و استدلال را فراگیرد و بتواند از دین خود دفاع کند استدلال کردن و دفاع درست و منطقی بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید هادی محمودی، شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) اردستان، اظهار کرد: امام صادق (ع) مسئولیت تبلیغ دین را برعهده داشت در ابتدا برای این کار، شاگردان خود را زیاد می‌کرد و به یاران خود حکم می‌کرد در مناطق مختلف به تبلیغ دین بپردازند.

وی افزود: امام روش‌های مناظره و علم کلام را برای شاگردان خود آموزش می‌داد، برخی از افراد با صحنه‌ها و مطالب علمی، فلسفی و عقلانی ممکن است مسلمان و شیعه شوند.

شاگرد مرحوم آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق به موضوع عقلانی بودن دین نیاز بود چرا که فرقه‌های بسیاری وجود داشت، هرشخصی نسبت به ایجاد فرقه‌های مختلف اقدام می‌کرد و حرف‌های ناپسندی را به دین اسلام نسبت می‌دادند.

محمودی تصریح کرد: این دوران نیز همچون دوران امام صادق (ع)، عصر فرقه‌هاست‌، مهم‌ترین وظیفه شیعه این است که منطق و استدلال را فراگیرد و بتواند از دین خود دفاع کند استدلال کردن و دفاع درست و منطقی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: در بین تمام امامان تنها امام صادق (ع) با زهد مخالف می‌کردند، شعار فرقه صوفیه در زمان امام، زهد بود و با این ابزار مردم را به سمت خود جذب می‌کردند.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: باید امروز در زمینه فضای مجازی کار کرد و نمی‌توان آن را رها کرد، در اثر همین رسانه و فضای مجازی در کشور اغتشاشات ایجاد کردند چرا که رسانه قدرتمند است و رهبر انقلاب نیز بر توجه به رسانه تاکید دارد.

محمودی ادامه داد: امروزه توجه به فضای مجازی و رسانه اهمیت دارد، مسئولان کشورهای دیگر سخنرانی‌های رهبر انقلاب را با دقت گوش می‌دهند و به موضع‌گیری‌ها توجه می‌کنند

وی گفت: باید شبهات مختلفی را که در نسل جوان درخصوص امامان و دین وجود دارد را مورد توجه قرار گرفته و به آنان پاسخ داد.

شاگرد مرحوم آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اسلام با کلام عزت خود را حفظ می‌کند امام صادق کلام را بین افراد رواج می‌داد و به یاران خود دفاع منطقی از دین را توصیه می‌کرد.

محمودی یادآور شد: امام از دو مسیر علمی شاگردان خود را تربیت می‌کرد یک مسیر علمی ظاهری همان یادگیری قرآن، اخلاق و احکام بود و دیگری مسیر علم نوری است.

نظر شما