شناسهٔ خبر: 66471914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش دبی رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تعطیل شد

دزفول - ایرنا - فرماندار ویژه دزفول گفت: دبی عبوری رودخانه دز تا ساعتی دیگر به ۸۰۰ مترمکعب در ثانیه افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خردمند جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی این سد از ساعاتی پیش به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید.

وی افزود: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودروها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدماتی شهرستان دزفول در آماده باش کامل قرار دارند و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

نظر شما