شناسهٔ خبر: 66471452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ۴۰ هکتار به پارکینگ شلمچه و پیشرفت ۸۰ درصدی مخزن آب شرب چذابه

استاندار خوزستان در پایان نشست ستاد اربعین حسینی آخرین تمهید و اقدام های لازم در خصوص برگزاری مراسم اربعین امسال را تشریح کرد. استاندار خوزستان در پایان نشست ستاد اربعین حسینی آخرین تمهید و اقدام های لازم در خصوص برگزاری مراسم اربعین امسال را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی اکبر حسینی محراب در پایان نشست ستاد استانی اربعین حسینی که در محل سالن جلسه های حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای انجام شده، پرداختند؛ خوشبختانه اقدام های خوبی انجام شده و امیدواریم انجام تمهیدهای لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

او گفت: مباحث اصلی جلسه در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زایران بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

استاندار خوزستان افزود: یکی از پروژه‌های اصلی استان چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر است. خوشبختانه بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده بناست امسال به میزان ده کیلومتر از هر دو سوی جاده(جمعا ۲۰ کیلومتر) تعریض و آسفالت شود.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان خوزستان ادامه داد: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است اگر چه طی سال های گذشته روند کار با کندی همراه بوده، امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسوولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان اضافه کرد: در مسیر طریق الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است دو تا سه موضوع باقیمانده؛ یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است. البته این پل امسال برای استفاده زایران مهیا نخواهد شد، اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان: افزایش ۴۰ هکتار به پارکینگ شلمچه و پیشرفت ۸۰ درصدی مخزن آب شرب چذابه

او بیان کرد: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی خواهد کرد، که در دست پیگیری است. مساله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود که طی زمان اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

حسینی محراب توضیح داد: بحث حمل و نقل زایران از مبادی ورودی به استان بسیار حایز اهمیت است؛ پیگیر هستیم که با تامین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکان های مناسبی در اختیار زایران قرار داده شود، همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند چهل هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود که امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ ها تدارک دیده شود.

استاندار خوزستان افزود: حدود هزار موکب در استان و تعدادی نیز در آن سوی مرز به زایران خدمت رسانی خواهند کرد که از فضل و کرامت این عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنیم و انشاالله با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زایران خدمت‌رسانی کنند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان خوزستان تشریح کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد، مخزن آب شرب در چذابه حدود هشتاد درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و در چذابه آب پایداری را شاهد شویم، در شلمچه خوشبختانه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده و در تلاش هستیم مشکل هایی که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الایمه(ع) اتفاق افتاد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما