شناسهٔ خبر: 66470353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کیا EV5 برقی به کشور وارد می‌شود

charkhan

صاحب‌خبر -

کیا EV5 برقی ساخت کشور چین به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند الکتریکی Kia EV5 آشنا خواهیم شد.

پس از واردات خودروهای بنزینی کیا ساخت چین به ایران، اکنون خبرها حاکی از آن است که خودروهای برقی این خودروساز کره‌ای نیز وارد ایران خواهند شد. طبق اطلاعات منتشر شده، شاسی بلند برقی برقی کیا EV5 ساخت چین با ارزش گمرکی 28 هزار و 400 یورو روانه ایران خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات شاسی بلند الکتریکی Kia EV5 آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی کیا EV5 برقی

کیا EV5 برقی یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 160 کیلووات (214 اسب بخار) و گشتاور 310 نیوتن‌متر را به تولید برساند. مشتریان در چین می‌توانند این خودرو را با دو نوع ظرفیت باتری 64.2 کیولوات‌ساعتی و 88.1 کیلووات‌ساعتی خریداری کنند که البته مشخص نیست این خودرو با کدام ظرفیت وارد ایران می‌شود.

نمای جلوی کیا EV5 برقی نمای جلوی کیا EV5 برقی

این خودرو برقی با باتری 64.2 کیلووات‌ساعتی به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 530 کیلومتر را طی می‌کند. میزان پیمایش آن با باتری 88.1 کیلووات‌ساعتی نیز 720 کیلومتر اعلام شده است. کیا EV5 دارای 4615 میلی‌متر طول، 1875 میلی‌متر عرض، 1715 میلی‌متر ارتفاع و 2.75 متر فاصله محوری است.

امکانات رفاهی کیا ای وی 5

نمای عقب کیا EV5 برقی نمای عقب کیا EV5 برقی

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف پانورامیک، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دو صفحه نمایش 12.3 اینچی به مجموع 24.6 اینچ، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌شکل برقی و متصل به گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها اشاره کرد.

امکانات ایمنی Kia EV5 

کابیم کیا EV5 برقی کابیم کیا EV5 برقی

این خودرو از امکانات متعددی نظیر سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، رادار نقطه کور (BSD)، رادار هشدار تصادف از عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:
کیا EV5 کانسپت ؛ عجیب‌ترین شاسی بلند مفهومی از کره + ویدیو نسل جدید کیا K5 توسط کوشاخودرو به ایران وارد می‌شود

نظر شما