شناسهٔ خبر: 66469702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نگاهی به خودروهای جدید جک در نمایشگاه پکن 2024

صاحب‌خبر -

جک با چندین ماشین از کلاس‌های مختلف مهمان نمایشگاه خودرو پکن 2024 بود؛ در ادامه به خودروهای این خودروساز چینی در این نمایشگاه می‌پردازیم.

طی نمایشگاه خودرو پکن انواع شرکت‌های خودروسازی با ملیت‌های مختلف حضور دارند، ولی بدون شک صحنه متعلق چینی‌ها است که با دست پر آمده‌اند تا جدیدترین ساخته‌ها و ایده‌های خود را به نمایش بگذارند. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، جک هم یکی از این خودروسازان است که چند محصول خود در کلاس‌های متفاوت را به این نمایشگاه آورد. بعد از این‌که در گجت نیوز نگاهی به محصولات چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024 داشتیم، در ادامه خودروهای جدید جک در این نمایشگاه را مرور می‌کنیم.

فهرست خودروها:

  • جک RF8
  • نسخه برقی کی ام سی T9
  • کانسپت جک دیفاین
  • جک EV3
  • جک X8 پلاگین هیبرید
  • جک JS6

محصولات جک در نمایشگاه خودرو پکن امسال

جک RF8 در نمایشگاه بیجینگ 2024

تولید مینی ون‌ها یا ام پی وی‌های پرامکانات با طراحی جذاب توسط خودروسازان چینی نشان می‌دهد تقاضا برای این خودروها وجود دارد و جک هم در تلاش برای پاسخ به همین تقاضا است. این شرکت در نمایشگاه خودرو پکن مینی ون جک RF8 را به نمایش گذاشت که حتی بنا به شنیده‌ها به‌واسطه کرمان موتور، شریک جک به ایران راه پیدا می‌کند. این محصول جک در صورت ورود به بازار کشور، با هایما 7X ایران خودرو و سوبا M4 فردا موتورز رقابت خواهد کرد.

جک RF8 در نمایشگاه خودرو پکن 2024 جک RF8 در نمایشگاه خودرو پکن 2024

جک آر اف 8 مثل خیلی از مینی ون‌های چینی امروزی، طراحی پر زرق و برقی دارد که تصوراتتان از مینی ون‌ها را تغییر می‌دهد. وجه مشترک همه آن‌ها هم جلوپنجره فوق‌العاده بزرگ با تریم براق و کرومی فراوان است. همچنین همان‌طور که از یک ام پی وی خانوادگی انتظار می‌رود، از امکانات متعددی از جمله صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر 15.6 اینچی با سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هواوی و تنظیم برقی به‌همراه گرمایش و سرمایش صندلی‌ها برخوردار است.

کابین جک RF8 در نمایشگاه خودرو پکن 2024 کابین جک RF8 در نمایشگاه خودرو پکن 2024

یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی قوای محرکه آن را تامین می‌کند که در مجموع توانایی تولید قدرت 415 اسب بخار و گشتاور 745 نیوتن متر را دارند. شعاع حرکتی این پیشرانه هم 1150 تا 1250 کیلومتر تخمین زده می‌شود که خیال خانواده‌های پرجمعیتِ اهل مسافرت را راحت می‌کند.

نسخه برقی کی ام سی T9

نسخه تمام برقی جک هانتر یا همان کی ام سی T9 یکی دیگر از محصولات جک در نمایشگاه خودرو بیجینگ 2024 بود. زمان زیادی از عرضه کی ام سی T9 بعد از موفقیت چشمگیر کی ام سی T8 در بازار پیکاپ‌های چینی ایران نمی‌گذرد که حالا از نسخه برقی آن رونمایی شده است. با توجه به موج الکتریکی‌سازی ایجاد شده در کشور، حالا عرضه کی ام سی T9 برقی هم می‌تواند جزو احتمالات در نظر گرفته شود.

طراحی جک هانتر الکتریکی عمدتاً تفاوتی با نسخه بنزینی آن ندارد؛ البته به‌جز جلوپنجره که حالا به تبع الکتریکی شدن پیشرانه بسته شده است. آنچه اهمیت دارد، پیشرانه این پیکاپ است که دو موتور الکتریکی را در بر می‌گیرد. این دو موتور الکتریکی که روی هر کدام از محورها قرار دارند می‌توانند 94 اسب بخار و 215 اسب بخار قدرت تولید کنند.

کانسپت جک دیفاین در نمایشگاه خودرو پکن

جک در این بین یک کانسپت متفاوت از بقیه محصولات خود را هم در معرض دید عموم گذاشت که ایده‌های بلندپروازانه این خودروساز چینی را نشان می‌دهد. این کانسپت که جک دیفاین (DE-FINE) نام دارد در واقع یک خودرو اسپرت با طراحی آینده‌گرایانه بر شمرده می‌شود و شاید حتی شباهت‌هایی به ماشین‌ها یا سفینه‌های فیلم‌های علمی تخیلی داشته باشد.

دیفاین ویژگی‌های جالب توجه متعددی دارد. مثلاً به‌جای اتصالات مکانیکی، به‌صورت کامل از کامپیوترها و سیم‌های مختلف استفاده می‌کند و می‌تواند 620 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند و در کمتر از 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. شاید جالب‌تر از همه این‌ها این باشد که پلتفرم این خودرو مفهومی با نام SOA از سیستم خودران سطح 4 پشتیبانی می‌کند؛ یک سطح قبل از رانندگی تمام خودکار بدون نیاز به هرگونه دخالت از طرف عامل انسانی.

جک EV3

هاچ بک JAC EV3 هاچ بک JAC EV3

اگر انتظارتان از خودروها چیزی جز وسیله‌ای برای رفت و آمد از نقطه الف به نقطه ب نیست، جک حتی برای شما هم در نمایشگاه خودرو پکن تدارک دیده است. این شرکت هاچ بک فوق‌العاده جمع و جور شهری جک EV3 را به این نمایشگاه آورد که خودرویی ساده ولی در همان حال دوست‌داشتنی است و برای رفت و آمدهای روزانه، خصوصاً داخل شهرهای شلوغ ایده‌آل به نظر می‌رسد. طراحی آن هم ساده و مطابق با المان‌های آشنای خیلی از سیتی کارهایی است که در اروپا می‌توان پیدا کرد.

ای وی 3 به یک موتور برقی با قدرت 70 کیلووات برابر با حدود 95 اسب بخار مجهز است و شعاع حرکتی بالارده‌ترین نسخه آن به 600 کیلومتر می‌رسد؛ رقمی که با توجه به کاربری این هاچ بک چشمگیر است. علی‌رغم قیمت تقریباً 15 هزار دلاری هم در کابین این خودرو کماکان امکاناتی مثل صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر مرکزی بزرگ و سقف پانورامیک به چشم می‌خورند.

جک X8 پلاگین هیبرید

جک X8 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024 جک X8 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

جک در جریان نمایشگاه ماشین بیجینگ همچنین از کراس اوور جک X8 پلاگین هیبرید پرده‌برداری کرد؛ یک کراس اوور آشنای چینی با قوای محرکه الکتریکی شده که احتمال عرضه آن توسط کرمان موتور در ایران هم وجود دارد. می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که کرمان موتور این کراس اوور پلاگین هیبرید را به‌عنوان جایگزین کی‌ ام سی K7 (که نسخه ریبرند شده جک X7 است) روانه بازار ایران کند.

پیشرانه پلاگین هیبرید ایکس 8 متشکل از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 184 اسب بخار و یک موتور الکتریکی است و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود. همچنین در حالت ترکیبی باید بتواند مسافت تقریباً 1100 کیلومتر را با تنها یک بار شارژ و باک پر بنزین طی کند.

جک JS6

کراس اوور JAC JS6 کراس اوور JAC JS6

جک JS6 هم که پیش‌تر کرمان موتور طی نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته بود در نمایشگاه خودرو پکن حاضر بود. جی اس 6 که به‌عنوان جایگزین جک S5 معرفی شده است، در نسخه‌های بنزینی و پلاگین هیبرید عرضه می‌شود و در اصل محصول برند «سهول» (Sehol) به حساب می‌آید؛ برندی که جک با مشارکت فولکس واگن و سئات تاسیس کرده است و در گذشته سدان سهول A5 پلاس آن با نام کی ام سی J7 راهی ایران شده بود.

سایر اخبار مربوط به نمایشگاه خودرو پکن 2024:
چری اومودا ۷ معرفی شد؛ عضو جدید فونیکس مدیران خودرو؟ لوکانو ۸ هیبریدی ؛ قیمت و مشخصات فنی خودرو وارداتی ماموت نسل جدید تویوتا کمری هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد جنسیس GV70 فیس لیفت در نمایشگاه پکن؛ شاسی بلند لوکس کره‌ای، زیباتر و پیشرفته‌تر از قبل خودرو کانسپت فولکس واگن ID.Code ؛ ژنتیک آلمانی با هنر چینی

نظر شما