شناسهٔ خبر: 66469563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ثبت 38 هزار تماس با مرکزسامد استانداری گهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 38 هزار تماس مردمی با سامانه تلفنی 111 در سال گذشته داشتیم. مدیرکل مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 38 هزار تماس مردمی با سامانه تلفنی 111 در سال گذشته داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی اصغر قلی پور افزود: سامانه سامد در راستای پاسداشت و صیانت از حقوق شهروندی، مبارزه با فساد اداری و شفافیت سازی عملکرد استانداری و مدیران فعالیت امی کند.

وی گفت: سامد فرصت ارزشمندی برای برقراری ارتباط بی ‌واسطه مردم، مسئولان و دولتمردان بوده که باید از این بستر در جهت حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم استفاده کرد.

مدیرکل بازرسی و امورحقوقی استانداری اظهار داشت: درخواست و شکایت هم استانی ها به محض تماس آنها در سامانه ثبت و همان روز به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می شود و دستگاه مربوطه موظفند در کمترین زمان پاسخگو متقاضی در سامانه باشند.

وی با اشاره به اینکه مرکز سامد استانداری سال گذشته در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان و پاسخگویی به مردم عملکرد خوبی داشته است، افزود: سال گذشته 38 هزار و 760 تماس با سامانه ۱۱۱ استانداری برقرار شد.

قلی پور تصریح کرد: بیشتر موضوعات ثبت شده در سامد مربوط به وام بانکی، درخواست کمک مالی، اشتغال، مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نفر نیز به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: پارسال یک هزار و 131 ساعت پاسخگویی در این سامانه انجام شد.

قلی پور افزود: در برنامه های میز ارتباطات مردمی پاسخگویی توسط استاندار، معاونین و مدیران ستادی استانداری و فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان به صورت حضوری با هدف افزایش رضایتمندی مردم و رعایت حقوق شهروندی انجام می گرفت که از دیگر اقدامات این مرکز بود.

وی ادامه داد: دعوت و گفتگو با مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردمی از جمله دیگر اقدامات مرکز سامد استانداری استان است.

قلی پور افزود: سامانه الکترونیکی سامد از راه‌های برقراری ارتباط مردمی است که تمام شهروندان در نقاط مختلف این استان می‌توانند ایده‌ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایت‌ها و درخواست‌های خود را از دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

به گفته وی هدف از راه‌اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

وی تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره ‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی از دیگر اهداف این سامانه است.

قلی پور عنوان کرد: سامانه سامد از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ آماده دریافت درخواست‌ها، گزارشات، نظرات و پیشنهادهای مردم از دستگاه‌های دولتی و ثبت و بررسی و پیگیری و تحقق آنها در چارچوب قانون و مقررات است.

به گفته مدیرکل امور ارتباطات مردمی این سامانه در راستای شعار محوری دولت سیزدهم مبنی بر توسعه زیرساخت های خدمات رسان به مردم و سهولت دسترسی ارتباطی تمامی اقشار جامعه با دولت عمل می کند.

وی گفت: سامد با آدرس اینترنتی111.ir http:// از شبکه دولت به شبکه اینترنت انتقال داده شده و به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند از این به بعد به جای مراجعه حضوری و تماس تلفنی به آدرس اینترنتی ذکر شده مراجعه و موارد خود را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام 

نظر شما