شناسهٔ خبر: 66468463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

صاحب‌خبر -

مطلب «من عجله ندارم!» و همچنین «طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*همه چیز رو گرون میکنن تعزیراتی وجود نداره کرایه راننده و که اصلا نمیصرفه با این هزینه های استهلاک کم میکنن که راننده بدبخت همیشه ۸گروی ۹ باشه تو کل دنیا برای راننده های اینترنتی میان مزایا بنزین لاستیک و بیمه رو به صورت رایگان میزارن تا بصرفه .

*اولامقایسه شرکت اسنپ باشرکت خارجی صحیح نیست بدلیل تفاوت امکانات،دوم طوری حرف میزنیدانگاررانندگان اسنپ نوکر مردم هستند، سوم استهلاک بالا، عدم واریزسهمیه بنزین،برخوردنامعقول برخی مسافران باراننده،عدم توازن مبلغ کرایه بامیزان تورم ۴۰درصدی ،خواهشا کلاه خودتون روقاضی بزاریدشماهاحاضریدبااین شرایط مسافر جابه جاکنید. ضمنا اینهمه به گزینه عجله دارم ایرادنگیریدمبلغ کرایه پایین هستش که راننده قبول سفرنمیکنه به کرایه اضافه میشدهمه قبول می‌کردند.

*چراگزینه عجله دارم برداشتین غروب که میخواهیم بریم خونه یک ساعت بایدوایسیم شاید راننده اسنپ تاییدکنه

*این گزینه ها باید حذف بشه. قیمت گذاری هم برای دو طرف منصفانه باشه. طوری که راننده هم خیالش بابت قیمت راحت باشه. طوری نباشه که هر بار بخواد حساب کتاب کنه این مسیر میصرفه یا نمیصرفه. چون راننده اصلا متوجه نمیشه کاربر این گزینه های عجله دارم و ندارم رو زده یا نه.

*با توجه به وضعیت امروزی جامعه از جمله هزینه تعمیرات و لوازم یدکی و سوخت و دیگر اقلام خودرو..هزینه کرایه اسنپ و تپسی در برابر هزینه کرایه استفاده از وسایل عمومی خیــــــلی به صرفه تره..مشکل پشتیبانی و حمایت نکردن از این ناوگان خدماتی هستش که هم مسافر و هم راننده گلابه مند و ناراضی هستن.. اگر دولت بیاد بعضی از هزینه های مصرفی مثل سوخت و لوازم مصرفی خودرو رو تحت حمایت قرار بده.. هم راننده و هم مسافر از شرایط و قیمتها راضی میشن.. و همین باعث شده که الان کسی صرفه نکنه بخواد با قیمتهای نامناسب اقدام به سفر یا انحام خدمات باشه چون هیچ حمایت و طرحی برای پشتیبانی از این ناوگان نیست .

*چرا توشهرهای کوچیک کرایه رو پایین میزنین بخدا صرف نمیکنه لاستیک خریدم یک جفت ۴ میلیون گزینه عجله دارم رو حذف کردین لااقل کمی قیمت رو بالا بزنین

*متاسفانه همه به دنبال نفع بیشترهستن ومیخواهدباکمترین هزینه سریع وراحت به مقصدخودبرسدوهمیشه انتظارافزایش حق حقوق برای خودراداردوگرانی وفشاراقتصادی روفقط برخودش میبینه ولی به این صورت که کسی هم طلب ازحق خودکنه هم دورازانصاف وازانسانیت به دوراست مشکل تاکسی های اینترنتی که بزرگترین ان هم هست که به دنبال منافع ودرامدبیشترازکسب کارخودهست واین میشه که وقتی شرکت الویت منافع وبیشترکردن درامدبعدمسافرکه باراضی نگه داشتنش هست که به درامدمیرسه ودراخراگه گزینه دیگه نباشه راننده که فراموش کرده به واسط اون هست که به درامدمیرسه ومیتونه مسافرش روهم راضی نگه داره اگه راننده ای نباشه مسافری هم نخواهدبودکه به درامدی برای شرکت ختم بشه وبیشترین کسی که ضررمیکنه این وسط راننده هست که شرکت هم باکمسیون بیشترازحق اومیزنه وهم بامحاسبه کمترکرایه که مسافرش روبتونه داشته باشه واین میشه که حق هیچ کس رعایت نمیشه.

*رانندگان اسنپ وتپسی ۷۰الی ۸۰درصدشون شغل دومشون هست برای کسری درامدازهمه قشری هم هستندکارمندکارگر کاسب معمولاشغلهای نسبتاکم درامدی دارن برای جبران کسری درامدزحمت میکشن مشکل اساسی این هست که اسنپ وتپسی انحصاری هست دراختیارارگانهااگرتعدادشرکتهای مثل اسنپ وتپسی بیشترباشه این ۲۰درصدکمیسون رقابتی خواهدشدوهرشرکتی کمترکمیسون بگیره وبیشترامکانات دراختیاررانندگان قراربده رانندهاخودشون تصمیم میگیرن باکدام شرکت کاربکنن بااین تورم عجیب غریبی که وجودداره درتمام اجناس خب درست میگن زحمتی که میکشن ازعمرشون ومالشون میذارن باوضع فعلی اصلانمیصرفه کارکنن هرچنداگرکرایهابالابره برای مردم هم سخت میشه

*شما که با خارجی ها مقایسه میکنید اول کیفیت خودروهاشون بعدزیرساخت جادههاشون بعد سرعت اینترنتشون رومقایسه کنیدبعدهم وقت شناسی خارجی ها روبا هموطن های عزیزمون مقایسه کنید ممنون میشیم

***

مخاطبین الف درباره مطلب «نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*به خدا قسم که هرکسی چشم بد به این ملت وکشور داشته باشد ریشه خودشو میخوشکونه این افرادی را که نامشان یه دوره ای سر زبانها افتاد خداوند امتحانشون کرد.که ببینن چقدر جنبه بزرگ شدن دارن چقدر کشورخودشونو عین ناموس میپرستم چقدر روی او شهرتی که یه شبه بدست آمده پایبند هستن خوب جنبه نداشتن تو این کشور وبا این مردم زندگی کنند باید برن اونجا شب و روز کار کنند اونم از نوع بدش در واقع اصل شهرتشون هم جارو زدن خیابانهای کانادا وکشورهای غربی وزیر پای مردم کشور خودتو اگر جارو میکردی ارزشش خیلی بالاتر از اون چشم رنگی هاست اونا از اول بشریت وتا الان با این تاریخ و تمدن ومردم مشکل داشتن ودارن.

*فکر کردن فرش قرمزبراشون پهن میکنن. از بضیا سوء استفاده کردن پیش مردم خرابشون کردن فک کرده بودن اونجا ملیونی دلار میریزن براشون خیلی ها در اون کشورها فروخته شدن توسط همون کشورها که قول حمایت داده بودن بهشون الان بگید کجا هستید؟ مثل فرخ نژادها. بهره بردن بعد انداختنشون عین دستمال بیرون .

*هرکسی تو این دنیا حق انتخاب داره که هر جوری که عقلش میگه درسته راهشو پیدا کنه.پس با هم رقابت نوشتاری نکنید از خودتون جمله بگید.و به کسی تهمت نزنید .خیلیا تو کشورهای خارج دارن قشنگ زندگی می کنند و هیج مشکلی نداره.همه اینو میدونن .

*مطمئنا کسی که وطنش را بفروشد مطمئنا نوکر خوبی برای بیگانه هم نخواهد بود وقتی به اعتماد مردمش لگد زده چگونه بیگانه بهش اعتماد خواهد کرد .بعدش مگر در کشورهایی که اینها به هوای مدینه فاضله بودنش میروند قحط الرجال است که به اینها پست و منصب و مقام بدهند بهترین کار هر مهاجری در خارج از کشورش یا پادوی رستوران بودنه و یا کارگری و رانندگی .پس قدر کشور خودمان را بدانیم و با اتحاد و یکدلی مشکلاتمان را بدون اتکا به بیگانگان حل بکنیم

*این افراد اگر در خلوت خود کمی فکر کنند که اگر در ایران می‌ماندند و در حوزه ای که در تخصص آنها نیست حداقل شرکت نمی‌کردند حالا هم کشورشان را داشتند هم در آمد حاصل از بازیگری وهم مردم را .

*اولا من تا حالا نشنیدم کسی بگه دشمن من آدم خوبیه، دوما بنظر من بازیگر و هنر پیشه همه جا هست مخصوصا اونجا که مهد جنگولک بازیه. اینکه یه نفر بره اونجا و بتونه موفق بشه مهمه.خیلی از ایرانیان دیگه اونجا هستند که حتی اسمشونم به گوش کسی نخورده و افراد معروف و مشهور هم نیستند. ولی بخاطر علم و صنعتی که دارند توی شغلشون بسیار موفق عمل می‌کنند و خیلی هم خوب زندگی می‌کنند ثروتمندند و همیشه مورد احترام.

*جوگیر شدن معمولا عاقبت خوبی ندارد. اگر اساس زندگی عقل باشه زندگی بهتری تجربه خواهد شد.خیلی ها سال گذشته برای دیده شدن خود را به آب و آتش زدند و خیلی از عقایدارزشمند چندین ساله را فدای هیاهو کردند. ماهیت این گونه افراد ثبات ندارد، و نمی‌شود روی آنها قسم خورد. مگر اینکه از این تجربه تلخ برای ترمیم خلأهای زندگیشان استفاده کنند.

*گویا نویسنده فراموش کرده که یادی کند از سایر افرادی که با تخصص هایی چون پزشکی ، مهندسی در کلیه ی زمینه که لباس مهاجرت بر تن کرده و اصطلاحا فرار مغزها اتفاق افتاده است ، فاجعه آنجاست که سالها باید مملکت عزیزمان هزینه کند تا خلا فرهیختگانی با رزومه های پر بارها جایگزین نماید.

*آدم باید پاشو اندازه قدمش برداره .خوب هرکسی که کار بدی کرده باید اول که نکنه بعد هم اگه کار بدی کرد باید توبه کنه . ولی توبه همراه با برگشت. اینهایی که یه عمر تو ایران زحمت کشیدن و محبوب مردم شدن خوب خیلی بده پشت پا بزنن به کارهایی که کردن. حالا هم دیر نشده خدا توبه پذیر هست به شرایط که دیگه تکرار نکنه

***

مخاطبین الف درباره یادداشت «با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*مساله این دولت آن وآن دولت نیست مساله این است که وقتی مسوولان به طور کل منکر وجود مشکل هستند چگونه میخواهند آن را حل کنند.

*توی همین متن کوتاه هم مشاهده میشه باز مشکلات به گردن دولت های قبل انداخته شده . عزیزان الان نزدیک سه سال هست که این دولت سر کار هست و بناوبه گفته خودشون مشکلات از تحریم و... نیست بلکه از نارضایتی دولت مردان هست . خب با گفته های خودشون علت مشکلات کنونی عم نه تحریم و نه دولت های گذشته و... بلکه خودشون هستن خب توقع ندارین که بیان بگن مشکل هست؟ میگن اوضاع گل و بلبله . ولی توجه نمیکنن با گفتن حرف واقعیت تغییری نمیکنه اونم واقعیتی که کیلومتر ها با حرفاشون فاصله داره . تنها اعتبار سیاسی خودشون رو نابود میکنن

*تصمیم گیری در نهادهایی مثل نشست سران قوا باعث بی اعتبار شدن مجلس وقوه قضائیه در قبال تصمیم های دولت شده است.

*باید مردم باید صادق بود در غیر این صورت اعتماد مردم از بین می رود که برای کشور فاجعه بار خواهد بود

*فقط کافی است نگاهی به شرایط موجود کشور و برنامه ایران در افق 1404 بیندازید تا ببینید که کشور مقامات با کشور ما فرق می کند

*دیگر مردم حرف را و امارهای دولتی را قبول ندارند. مردم براساس وضعیت معیشت و کف بازار قضاوت میکنند. ولاغیر

*این دولت هیچ برنامه و نقشه راه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد .

*در مورد اقای بهادری جهرمی من فکر میکنم اصلا وظیفه ایشون در دولت گل و بلبل نشان دادن اوضاع است ایشون هر بار که امده صحبت کرده، فقط امار میده از شرایط مطلوب کشور و به به و چه چه از همه چیز

*اصولا انتخاب آقای بهادری جهرمی که هیچ سابقه ای در امور اجرایی ندارد به عنوان سخنگوی دولت، با باور به نتیجه بخش بودن پروپاگانداست.

*این دولت از جلوی بدتر شدن گرفته و نکند انتظار داری یک شبه حل کند آن هم فاجعه ای که تحویل گرفت که در هیچ کدام از دولت ها سابقه نداشت ؟ در ضمن در مورد قدرت خرید که مهمترین بخش است در این یکی دو سال ثابت نگه داشته با اینکه برخی مواقع کمتر از تورم افزایش حقوق داده شد

 

نظر شما