شناسهٔ خبر: 66467576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است

ابراهیم شریفی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: رشد و کمال علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دختران نجیب و شریف ایران اسلامی همراه با رایحه بوی خوش عفاف و حجاب و حیا به زنان و دختران و زنان غربی رسیده است به طوری که مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است.

صاحب‌خبر -

سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌آباد گفت: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشورهای غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هر گونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن طرف مرزها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادر شده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگوهای بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده شده است.
حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، علوم، صدا و سیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.
وی یادآورشد: مانتوهای بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به طوری که پیدا کردن لباس‌هایی که با فرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیرمرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌های متوسط و کوچک وجود دارد که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنندبنابراین به آینده امید داریم.
حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش و پرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.
وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت: اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقیست و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزار کننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما