شناسهٔ خبر: 66467569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان‌شمالی: استاد «قلی پور» چهره فراموش نشدنی موسیقی مقامی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی امروز (جمعه) با صدور پیامی از استاد «عیسی قلی پور» به عنوان چهره تاثیرگذار و فراموش نشدنی موسیقی مقامی این خطه از شمال شرق کشور یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در این پیام آورده است: این هنرمند اصیل، استاد موسیقی مقامی همه این مرز و بوم است که نه تنها هنرش بلکه حسن اخلاق او نیز در ذهن ها جاودانه خواهد ماند.

در این پیام افزوده شده است: عیسی بخشی، هنرمند ارزشمندی است که همواره کارهای هنری اش در اذهان باقی خواهد ماند.

در این پیام آمده است: درگذشت استاد موسیقی مقامی استان را به جامعه هنرمندان و همه مردم استان که در محافل مختلف از حضور ایشان بهره برده اند، تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم مغفرت و رحمت واسعه مسالت دارم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی درگذشت هنرمند و پیشکسوت موسیقی خراسان شمالی را تسلیت گفت.

در متن پیام تقی صادقی آمده است: با اندوه فراوان خبر رسید که استاد عیسی قلی پور خواننده، نوازنده دوتار و از بزرگان بخشی های استان خراسان شمالی رخت سفر بربست.

در ادامه آمده است: پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می آفرید و به خلق آثار ارزشی و انقلابی و روایت اسطوره ها و سنت های تاریخی این مرز و بوم می‌ پرداخت.

به گزارش ایرنا، استاد «عیسی قلی پور» هنرمند ممتاز عرصه موسیقی مقامی سرانجام بعد از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان امروز (جمعه) دار فانی را وداع گفت و موسیقی مقامی خراسان را به سوگ نشاند.

نظر شما