شناسهٔ خبر: 66467275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شدت بارندگی‌ها در کردستان کمتر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا شنبه تا روز یکشنبه از میزان ناپایداری‌های استان کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد.

وی افزود: از فردا شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به امروز کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

نظر شما