شناسهٔ خبر: 66467201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رگبار باران و رعد و برق در آذربایجان غربی

براساس هشدار زرد اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید (با احتمال گرد و خاک) تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

رگبار باران و رعد و برق در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، براساس هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۶ و با توجه به بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و بافعالیت متناوب امواج بارشی،  وقوع رگبار باران و رعد و برق همراه باوزش بادگاهی شدید (با احتمال گرد و خاک) پیش بینی می شود.

در این شرایط مخاطره رگبارمتناوب باران ورعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) همراه با تندباد لحظه ای از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در کلیه مناطق استان محتمل است.

 بر اثر این مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها،احتمال برخورد صاعقه وخسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

 در این شرایط آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها، خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای، محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

نظر شما