شناسهٔ خبر: 66467140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: آموزش و پرورش استان بوشهر ۱۷۰۰ کلاس درس تخریبی دارد

بوشهر-ایرنا- امام جمعه بوشهر گفت: آموزش و پرورش این استان یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی دارد که چنین وضعیت با توجه به وجود مرکزهای مهم و بزرگ صنعتی زیبنده بوشهر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه این همه مراکز صنعتی، صنایع بزرگ و مهم در استان بوشهر فعالیت می‌کنند باید پیوست فرهنگی و اجتماعی لحاظ شود.

وی بیان کرد: در عرصه تخصیص اعتبارات نیز آموزش و پرورش استان بوشهر باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: باید استان بوشهر یک روز جشن پایان وجود کلاس‌های درس تخریبی بگیرد، برای این استان شایسته نیست با این همه ثروت و درآمد دارای این همه کلاس تخریب باشد.

وی با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان اظهار کرد: آموزش و پرورش از لحاظ اهمیت و تاثیرگذاری مانند دیگر دستگاه‌ها و قابل قیاس با دیگر وزارتخانه‌ها نیست.

صفایی بوشهری ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و نهادها از منابع تربیت شده آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای راهبردی و بنیادین در جامعه است و ریشه تمامی تحولات در پیشرفت آفرینی یک جامعه آموزش و پرورش است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: توجه به این مجموعه توجه به ریشه و اساسی درخت توانمند نظام اداری و اجرایی محسوب می‌شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: باید مسئولان توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش در همه عرصه‌ها از جمله تکریم معلمان، منابع اعتباری و مالی و تأمین نیازهای اساسی این مجموعه کنند.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر گفت: جوانان و فعالان این عرصه در سخت‌ترین شرایط در بحران‌ها و حوادث با تمام توان خدمت‌رسانی می‌کنند که تلاش شبانه روزی آنان شایسته قدرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به شکل‌گیری حرکت دانشجویی در سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: این حرکت‌ها علاوه بر افشا جنایات رژیم اسرائیل غاصب و کودک‌کشان صهیونیستی حمایتی قاطع و همه جانبه از آرمان‌های فلسطین است.

صفایی بوشهری افزود: در آمریکا که کانون حمایت همه جانبه از رژیم اشغال‌گر قدس است، این حرکت دانشجویی توسعه یافته و در دیگر کشورها هم در حال گسترش و سرآغاز حرکت جهانی برای محو رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برگزارکنندگان روز ملی خلیج‌فارس قدردانی کرد.

صفایی بوشهری افزود: در سال جاری همایش روز ملی خلیج‌فارس در استان بوشهر بسیار خوب برگزار شد و این روند در سال آینده در یک فضای بسیار بهتر و باشکوه‌تر ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی و اقدام‌های فرهنگی فاخر باید بوشهر به‌عنوان پایتخت مقاومت خلیج‌فارس، بیداری، بصیرت، ولایت‌مداری و حماسه‌آفرینی علاوه در فضای ملی به جهان معرفی شود.

نظر شما