شناسهٔ خبر: 66467074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از فلسطین رویدادی بی سابقه است

بوشهر-ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: در هر نقطه‌ای از عالم، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملّت‌ها و رهایی آنها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند.

وی بیان کرد: موضوع اصلی این دشمنان بشریت که به‌عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آنان دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آنها به خطر می‌افتد.

امام جمعه برازجان با اشاره به حماسه وعده صادق تاکید کرد: حماسه‌ها، روایت فتح می‌خواهند؛ و الا چنان دستخوش تحریف می‌شوند که اصل ماجرا به طور کامل تغییر ماهیت داده و یا از حافظه‌ها محو می‌شود که این واقعیت یکی از بزرگترین درس‌های قیام عاشورا است.

وی ادامه داد: امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند.

مصلح عنوان کرد: حماسه وعده صادق، نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه چون مواجهه مستقیم با طلسم حیات و شیشه عمر تمدن مادی غرب یعنی اسرائیل داشته است، بیش از سایر حماسه‌ها به روایت فتح نیازمند است.

وی با گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه می کوشد که اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد.

نظر شما