شناسهٔ خبر: 66466573 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اختتامیه دومین دوره فصلی بوت کمپ برنامه نویسی دانش آموزان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دومین دوره بوت‌کمپ برنامه‌نویسی دانش‌آموزی قم با حمایت معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم و با تجلیل از دانش آموزان برتر پایان یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ، جواد غلام پور مدیر کل این استان از اختتامیه دوره دوم بوت‌کمپ برنامه‌نویسی با عنوان «کُدکمپ» که از ابتدای بهمن ماه 1402 با همکاری این اداره کل برگزار شد خبر داد.
وی با بیان این که استان قم اولین استان برگزار کننده این رویداد می‌باشد اظهار کرد: با پایان این رویداد حضور 78 مدرسه در سطح استان ثبت شد شد که نتیجه آن 3884 ساعت کلاس آموزشی و تعداد 650 پروژه از سوی کد آموزان بود.
غلام‌پور با اشاره به رسیدن به هدف آموزش برنامه نویسی به 6000 دانش آموز در استان با برگزاری دوره های بیشتر در آینده افزود: تاکنون 3659 کدآموز با اتمام دوره دوم آموزش برنامه نویسی دانش آموزی، در این رویداد شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این بوت‌کمپ(دوره آموزشی فشرده) توسط پلت فرم تعاملی جونیورا با عنوان اختصاصی «کُدکمپ» شناخته می‌شود، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین ارائه می‌شود، که شامل ۶ بخش آموزشی مسابقه آموزشی آنلاین و تعیین سطح اولیه، مطالعه و حل تمرین آنلاین، کلاس آنلاین و تعاملی،کلاس حضوری با 94 مربی مجرب،انجام پروژه نهایی برای رقابت و رقابت پروژه‌ها در مسابقه نهایی خواهد بود.
جواد غلام‌پور افزود: زبان برنامه‌نویسی پایتون از جمله بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای نوجوانان است که از طریق آن می‌توانند به‌آسانی وب‌سایت، بازی و حتی ربات‌های معمولی تا پیشرفته خود را طراحی و توسعه دهند.
در پایان از دانش‌آموزان منتخب در این دوره و مدیران مدارس برترتجلیل شد.

نظر شما