شناسهٔ خبر: 66466462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان خبر داد

رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته و سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر در پی بارندگی‌های رخ داده خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید بهاری (ظهر روز گذشته تا امروز) تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی وضعیت زرد مبنی بر بارش شدید و آب‌گرفتگی، چند ساعت قبل از شروع بارش‌ها علاوه بر آمادگی کامل ایستگاه‌های ۲۷ گانه و حضور افسران کشیک و مسئولان ستاد سیل سازمان، تجهیزات آب‌کشی و پمپ‌های مکنده در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفت و با توجه به حجم بالای عملیات‌های امداد و نجات، ۶۰ نفر نیرو از شیفت استراحت فراخوان شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امدادرسانی به ۸۰ مورد آب‌گرفتگی منازل و مجتمع‌های مسکونی و امدادرسانی به دو مورد سقوط خودرو در کانال‌های آب اطراف شهر و محبوسی سرنشینان از جمله اقدامات انجام شده است که بر اثر سقوط خودرو به کانال اصفهانک، یک نفر جان خود را از دست داد.

شریعتی ادامه داد: امدادرسانی به دو مورد آب‌گرفتگی خودرو به صورت کامل و محبوسی سرنشینان (خروجی دوم رینگ اتوبان شرق)، ۳۵ مورد رهاسازی خودروی گرفتار و خاموش شده در آب و امدادرسانی به ۱۰ مورد آب‌گرفتگی کامل مراکز تجاری به خصوص طبقات زیرین از جمله دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی گفت: شاهد یک مورد آب‌گرفتگی یکی از مراکز استراتژیک و حساس مرکز شهر، آب‌گرفتگی محل گودبرداری ساختمان‌های بزرگ، آب‌گرفتگی زیرگذر و اتوبان‌ها و مسیرهای اصلی شهر بودیم و رفع خطر از اتصالی برق در اثر آب‌گرفتگی در یکی از بیمارستان‌های بزرگ نیز انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تأخیر احتمالی در اعزام تیم‌های عملیاتی نجات در بعضی از مناطق، تنها به دلیل حجم بالای حوادث منطقه، ترافیک شدید در معابر و تصادفات، زمان‌بر بودن بعضی از عملیات‌های امدادی با توجه به حجم سیلاب و پس‌زدگی چاه‌های آب و فاضلاب در معابر و منازل بوده است.

نظر شما