شناسهٔ خبر: 66466244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان تشریح کرد؛

اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی استان اصفهان

اصفهان _ سرهنگ عجمی با اشاره به فعالیت های جهادی بسیج سازندگی گفت: بسیج همواره مشغول خدمت رسانی به مردم و در تلاش برای محرومیت زدایی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرهنگ عجمی مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه نهادهای انقلابی نظیر جهاد سازندگی همواره یاری رسان کشور و انقلاب بوده‌اند، گفت: جهاد سازندگی نهادی است که با نفس مسیحایی امام خمینی ساخته شده است و بسیج سازندگی هم مجموعه‌ای است که در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۷۹ با تدبیر رهبر معظم انقلاب تأسیس شد و دوباره روح تازه‌ای برای فعالیت های جهادی ایجاد شد.
 
سرهنگ عجمی با اشاره به نقش آفرینی چشمگیر بسیج سازندگی در عرصه خدمت رسانی به مردم در بحران‌های مختلف نظیر دوران کرونا، خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی بسیج ظرفیت های مردمی را در زمینه های مختلف پای کار آورده‌اند، تهیه و توزیع بیش از ۳ میلیون بسته معیشتی در استان اصفهان، تهیه ۳ هزار جهیزیه برای زوج‌های جوان، آزاد سازی ۷۰ زندانی در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تنها بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اصفهان در مجموعه کمک‌های مؤمنانه است.
 
وی محرومیت زدایی را از مهمترین مسائل بسیج سازندگی برشمرد و اظهار کرد: قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور تشکیل شده که بسیج سازندگی استان اصفهان نماینده آن در اصفهان است، نایین، سمیرم و فریدونشهر از جمله شهرهایی هستند که بحث آب رسانی برای آنها در دستور کار قرار گرفته است، در نایین اکنون ۴۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.
 
مسؤول بسیج سازندگی استان اصفهان، محرومیت زدایی از طریق تعمیر و بهسازی منازل مددجویان نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد و افزود: بهسازی کانالهای آب، بهسازی قنات‌ها، ساخت استخرهای ذخیره آب، تکمیل گلزارهای شهدا، بهسازی و نوسازی مجموعه‌های فرهنگی، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی به ویژه برای محرومان، آسفالت مناطق محروم از طریق وارد کردن ۴۵۰۰ تن قیر به استان اصفهان، احداث جاده‌های بین روستاها و مزارع از دیگر اقداماتی است که بسیج سازندگی استان اصفهان به آن پرداخته است.
 
سرهنگ عجمی با بیان اینکه بسیج همواره مشغول خدمت رسانی به مردم و در تلاش برای محرومیت زدایی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال است شعار سال را شعار اقتصادی قرار می‌دهند، امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است، امروز تحقق این شعار با موانع بسیاری همراه است و نیازمند مطالبه‌گری مردم است تا این موانع برطرف بشوند.
 
وی تأسیس صندوق‌های قرض الحسنه در سطح استان اصفهان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: بزرگترین شعار مرگ بر آمریکا برای ما خدمت رسانی به مردم است. سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان اصفهان که اکنون در سطح کشور در حال استفاده است یک اتفاق خوب است که در راستای حمایت تسهیلاتی از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان است، در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ این سامانه ۱۶۷۰ نفر اشتغالزایی کرده است، ۱۱۰۰ پنل خورشیدی که ۵ و نیم مگاوات برق به استان اصفهان اضافه کرده است از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان است.
 
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی اصفهان در سطح استان و کشور، اظهار کرد: شاکله مردمی گروه‌های جهادی استان اصفهان، مجمع جهادی استان اصفهان است که در ارتباط با بسیج سازندگی هستند و اکنون هر شهرستان به تناسب نواحی مقاومت بسیج دارای یک شورای جهادی است. در سیل اخیر زواره گروه‌های جهادی و قرارگاه جهادی شهرستان وارد عمل شده و به یاری مردم شتافتند.
 
سرهنگ عجمی با بیان اینکه بیش از ۴۰ شهید جهادی در کشور وجود دارند که ۵ نفر از آنها متعلق به استان اصفهان هستند، از برنامه‌های متنوع و مختلف به مناسبت هفته بسیج سازندگی در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: اعزام ۱۰۰ گروه جهادی، تجهیز ۲ قرارگاه جهادی استان اصفهان، آبرسانی پایدار به ۴۰ روستای استان اصفهان، مرمت بازسازی قنوات روستاهای مختلف استان اصفهان و احداث استخرهای آب کشاورزی بخشی از این اقدامات است.
 
وی با اشاره به پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با معرفی بسیج سازندگی استان اصفهان به کارآفرینان و کارگاه‌های تولیدی و کشاورزی، خاطرنشان کرد: نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای خانواده‌ها با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی استان اصفهان یکی از اقداماتی است که در راستای تولید برق پایدار و پاک و ایجاد درآمد برای خانوارها صورت می‌گیرد، ۲۰ سال خرید تضمینی، افزایش سالانه ۳۰ درصد پرداختی و تأمین تجهیزات و تسهیلات برای متقاضیان از ویژگی‌های این طرح است که همه مردم می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند./1304/

نظر شما