شناسهٔ خبر: 66465846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس خبر داد؛

۳۳۹ عنوان کتاب ۶۴ اثر جدید/ رونمایی از سایت روزشمار مرکز در نمایشگاه

مجتبی اخلاقی، مدیر روابط عمومی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: با ۳۳۹ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

مجتبی اخلاقی، مدیر روابط عمومی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مرز و بوم، درباره حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: با (دو نشر) ۳۳۹ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داریم که از این تعداد ۶۴ کتاب جدید است و ۳۰ عنوان تجدیدچاپ.

او افزود: یکی از کتاب‌هایی که به چاپ سوم رسید، کتاب «موقعیت ننه!» گردآوری و تالیف رمضانعلی کاوسی است که در انتشارات مرز و بوم به چاپ رسیده است. این کتاب شامل ۶۲ خاطره طنز از زبان رزمندگان، جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

مدیر روابط عمومی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار کرد: چاپ چهارم کتاب «تاریخ تحلیلی جنگ ایران و عراق» در دو جلد به قلم حسین علایی، نگاهی کامل و جامع به جنگ و درگیری‌های ایران و عراق در دوران دفاع مقدس دارد.

اخلاقی با اشاره به کتاب‌های چاپ ۱۴۰۳ گفت: تقریباً ۱۵ عنوان چاپ امسال داریم که در تاریخ شفاهی عناوینی چون «مهندسی عبور؛ روایت محمدرضا عطارزاده»، «حجت‌الاسلام غلامحسین بشردوست، فرمانده قرارگاه کربلا» و در روزشمارها؛ کتاب‌های «سقوط فاو، روزشمار ۵۵ جلد یک» و «شماره ۶۸ عزل قائم مقام»، «روزشمار بحران در کردستان».

او ادامه داد: در زمینه اطلس کتاب‌هایی مانند «اطلس ۲۱ رمضان»، «اطلس نبردهای اروند»، «شناسنامه لشکر ۱۴ امام حسین (ع)» و در حوزه اجتماعی آثاری مثل «پرواز بی‌بازگشت» و «خاطرات سرو گلستان من» و چاپ چهارم «زبون دراز».

مدیر روابط عمومی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس عنوان کرد: در حوزه ترجمه کتاب‌هایی چون «فرماندهان صدام» و «جنگ صدام» به چاپ سوم رسید، همچنین کتاب‌های «اتاق سه گوش»، «مسئولیت دولت جدید عراق»، «کودکان جنگ»، «بوکمال» و...

اخلاقی گفت: در نمایشگاه کتاب تهران از سه عنوان روزشمار رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه سایت روزشمار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس هم در یک فضای ویکی رونمایی می‌شود که در این سایت دسترسی آسان به همه روزشمارهای هشت سال دفاع مقدس امکان‌پذیر خواهد شد. جلسه بررسی و نقد روند تاریخ شفاهی در مرکز هم برگزار می‌شود. در غرفه مرکز در نمایشگاه، راویان دفاع مقدس برای پاسخگویی و رفع ابهامات جنگ حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما