شناسهٔ خبر: 66465737 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شهدای تقریب جان خود را در راه حفظ امت اسلامی فدا کردند/ شهید شیخ الاسلام محب اهل بیت و از شهدای بارز تقریبی اند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: شهدای تقریب جان خود را خالصانه در راه حفظ امت اسلامی فدا و نثار کردند تا پرچم اسلام همیشه برافراشته باشد و شهید شیخ الاسلام از شهدای بارز تقریبی اند که بسیار حب به اهل بیت علیه السلام داشتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، دکتر علی سروری مجد در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام از شهدای تقریبی استان کردستان و محب اهل بیت علیهم السلام بودند و خودشان پیش بینی می کردند که به شهادت برسند و قبل از شهادت با اهتمامی که به تقریب داشتند تهدید شده بودند که به شهادت برسند و همین اتفاق افتاد.

وی در ادامه گفت: از شهدای ایرانی تقریب، نیز می توان به شخصیت والای شهید مولوی عبدالرحمان ریگی که سال گذشته به شهادت رسیدند، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید صدر عزی موسوی و سردار شهید زاهدی که اخیرا در کشور سوریه به شهادت رسیدند اشاره کرد که از شهدای تقریب اند.

سروری مجد تصریح کرد: همچنین شهدای غیر ایرانی تقریب هم می توان به شهید دکتر محمد بیوتی که از علما و دانشمندان اهل سوریه بودند و از شخصیت هایی بودند که از فضایل اهل بیت علیهم السلام سخنرانی می کردند، اشاره کرد و  شهید سیدمحمد باقر حکیم از کشور عراق و شهید عارف حسینی از کشور پاکستان شخصیت های تقریبی بودند  که به هر حال در این سال‌های اخیر جان خود را در راه حفظ امت اسلامی فدا کردند و برای امت اسلامی تلاش و کوشش کردند.

وی در ادامه به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: دکتر تهرانچی از زمان تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در طول شش سالی که مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی کشور بر عهده شان بود به جد دنبال کارها و اهداف بلند این دانشگاه هستند و با ایجاد سامانه پژوهش یار کارها را به نحو احسن پیش بردند و در سامانه آموزش یار رشته های آموزشی را نظام بندی و ساماندهی کردند چرا که  قبلا ما مسئله کپی برداری را به صورت جدی در دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم و این سامانه پژوهش یار راه اندازی شد تا به هویت علمی توجه شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به ساماندهی جذب اعضای هیئت علمی و  سنجش آنها اشاره داشت و گفت: با این اقدام  دانشجویانی که واقعا در کلاس درس شرکت نمی کنند محروم شوند تا حرمت اساتید گرفته شود و اساتیدی که غیبت داشتند در مدت باقی مانده ترم جبران کنند و ما هم این موارد را پیگیری می کنیم. 

سروری مجد در مورد دستیار آموزشیار و هئیت علمی وابسته، بیان داشت: با جذب هیئت علمی وابسته آمار هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساماندهی شده است و خیلی از واحدهای درسی که در شرف از دست دادن رشته ها بودند التزام پیدا کردند و  از دست دادن رشته جلوگیری شد و از طرف دیگر به ساماندهی نظام آموزشی ما هم کمک کرد.

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد دغدغه خانواده هاست

وی در ادامه افزود: مسئله مهمی که برای خانواده ها و دولتمردان واقعا حائز اهمیت هست بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است، دانشگاه آزاد اسلامی آمده تا هر فرد دانشجویی یک مهارت یاد بگیرد و  حتی با ایجاد مدارس عالی برای افرادی که مدرک دارند و یا ندارند، این فرصت فراهم شود که مهارتی یاد بگیرند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: خانواده ها دغدغه اشتغال فرزندان خود دارند که برخی رشته ها از جمله تاریخ، رياضی، ادبیات فارسی، فلسفه به شدت افت کرده است چون خانواده ها اجازه نمی دهند فرزندانشان در این رشته ها درس بخوانند زیرا آینده شغلی ندارد. ما باید به گونه ای طراحی کنیم که مهارتی ها را در کنار این رشته ها بگذاریم تا این فرد دانشجو مهارتی متناسب با رشته خود آموزش دیده باشد و بتواند بعد از فارغ التحصیلی مهارتی یاد گرفته باشد.

سروری مجد افزود: رشته ادبیات و زبان فارسی اگر به فکر نباشیم چه بسا از دست بدهیم و یکی از راه‌ حل ها این است که مدارس سما ما آماده باشند و بعد از فارغ التحصیلی این دانشجویان جذب مدارس سما شوند.

 کردستان ظرفیت خوبی برای ایجاد مدارس عالی مهارتی دارد

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار آموزش‌های رسمی تئوری باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسب هم پیدا کنند و  ارتباط با صنعت داشته باشند و از همین دوره دانشجویی باید فضا را برای دانشجویان فراهم کنیم که در خلال آموزش، مهارت را در محیط کار ببینند.

سروری مجد یادآور شد: مدارس عالی مهارتی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور و ایرانی ها و هم برای دانشجویان کشور عراق فراهم شده و ایجاد مدارس عالی مهارتی محدودیت سنی و نیاز به مدرک ندارد و با هر سنی و مدرکی می توانند مشغول شوند تا فضای کسب و کار رونق پیدا کند و استان کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد این مدارس عالی مهارتی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما