شناسهٔ خبر: 66464299 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خطیر چطور برکنار شد

اختصاصی: چهارشنبه با چاشنی کودتا در استقلال

خطیر چطور برکنار شد ماجرای درگیری های لفظی خطیر و جواد نکونام با برکناری آقای مدیرعامل به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بعد از حدود یک فصل جنگ و درگیری بالاخره جواد نکونام پیروز شد و علی خطیر به شکلی عجیب از سمت مدیریت استقلال برکنار شد. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در چنین برهه حساسی مالک جدید آبی‌ها دست به تغییرات بزند اما اگر اصل ماجرا و جزییات آن را بدانید، احتمالا دود از سرتان بلند می‌شود.

شروع ماجرا به یک ماه و نیم قبل بر می‌گردد. شبی که دو برادر نکونام به واسطه سردبیر یکی از رسانه‌های آنلاین که اخیرا منحل شده، جلسه‌ای 3 نفره با افشین عبداللهیان مجری سابق تلویزیون در یکی از کافه‌های شهرک غرب برگزار می‌کنند. کسی که چند فصل قبل کمیته اخلاق هم حکم عدم فعالیتش در فوتبال را صادر کرده بود اما به شکل عجیبی سر از مدیریت در باشگاه‌های مختلف درآورد!

اما خروجی این گعده چه بود؟ گویا عبداللهیان قصد نزدیک شدن به جواد نکونام را داشته و وقتی متوجه می‌شود سرمربی استقلال در پی راهی است تا با مالک جدید باشگاه به صورت مستقیم صحبت کند، قول انجام شدن این اتفاق را می‌دهد. البته نکو تمام تلاشش را داشت تا با شخص عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس دیداری داشته باشد اما به دلایلی هربار در تحقق این امر با شکست مواجه شد. تا اینکه علی عسگری در نقل قولی جالب رسما آب پاکی را روی دست کاپیتان سابق تیم ملی می‌ریزد: «استقلال تنها یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ است که باید در مسائل کلان آن ورود کنیم. من قرار نیست با سرکارگر هر کارخانه‌ای که زیر نظر ماست مستقیم در ارتباط باشم!»

اینجاست که عبدالهیان به واسطه رفاقت با احمد شهریاری - نماینده هلدینگ خلیج فارس در استقلال – موقعیتی را فراهم می‌کند که نکونام حرفش را به گوش مالک برساند. هرچند که برای همان دیدار هم سرمربی استقلال 4 ساعت پشت درب اتاق شهریاری می‌نشیند تا نماینده هلدینگ بتواند اجازه دیدار مستقیم را از علی عسگری بگیرد.

نکو با ادعای این موضوع که در تیم هیچکس خواهان ماندن خطیر نیست، از شهریاری درخواست می‌کند که اجازه واریز پول برای بازیکنان را قبل از دیدار حساس با تراکتور به خطیر ندهد تا اعضای تیم بتوانند علیه مدیریت وقت مصاحبه کنند. آنهم با این کلید واژه که چگونه رضا درویش موفق به گرفتن پول از بانک شهر شده اما خطیر نمی‌تواند از مالک جدید باشگاه دریافتی داشته باشد. نکونام شهریاری را راضی می‌کند که چنین اتفاقی قطعا به نفع تیم است و شهریاری هم که از عزل و نصب در باشگاه بدش نمی‌آمد، قول جواد را می‌‍پذیرد.

با این حال خطیر که قبل از این جلسه اسناد مالی دریافت پول از هلدینگ را امضا و مسیر واریز شدن آن به حساب باشگاه را طی کرده بود، به محض مطلع شدن از پشت پرده این جلسه قبل از دیدار استقلال و تراکتور مبلغ 50 میلیارد تومان به حساب بازیکنان واریز می‌کند و این موضوع موجب عصبانیت شهریاری می‌شود چراکه او به خطیر گفته بود فعلا خبری از پول نیست و به بازیکنان قول بده پس از بازی حتما به حساب آنها پاداش واریز خواهیم کرد!

وقتی جنگ بالا گرفت، نوبت به بازیگردانی هیات مدیره رسید. شهریاری در جلسه‌ای که فرشید سمیعی، افشین عبدالهیان در آن حضور داشتند، شبانه به این نتیجه می‌رسد که بهتر است روند برکناری خطیر از طریق هیات مدیره باشگاه انجام شود که بعدا بحث دخالت هلدینگ هم پیش نیاید. اما در کنار سمیعی یک نفر دیگر هم برای راضی کردن دو فرد دیگر هیات مدیره هم وارد عمل می‌شود و آن فرد کسی نیست به جز میرشاد ماجدی! در نهایت هم حکم برکناری خطیر صادر و سمیعی که مورد وثوق نکونام است، فعلا عهده دار امور اجرایی باشگاه خواهد بود.

راجع به منافع افراد دخیل در این ماجرا که یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های مدیریتی تاریخ فوتبال ایران بوده، اطلاعات زیادی داریم که ترجیح می‌دهیم در فرصت مناسب‌تر درباره آن افشاگری کنیم. نیت این گزارش هم نه طرفداری از فرد یا افراد خاصی بوده و نه عناد با اشخاصی دیگر. ما تنها روایتگر چهارشنبه بهت آور استقلال بودیم که قطعا در مسیر قهرمانی این تیم تاثیرگذار خواهد بود. فقط برای حل این معما که افراد دخیل در این موضوع به چه منفعتی می‌رسند، تا نقل و انتقالات تابستانی صبر کنید. هرچند که امیدواریم تا آن زمان نهادهای نظارتی به اتفاقات رخ داده در یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران ورود کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما