شناسهٔ خبر: 66463487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در حاشیه یادواره شهدای فرهنگی زنجان؛

سالن اجتماعات آموزش و پرورش زنجان شهید غواص «ابراهیم اصغری» نام‌گذاری شد

در حاشیه یادواره شهدای فرهنگی زنجان؛ سالن اجتماعات آموزش و پرورش زنجان شهید غواص «ابراهیم اصغری» نام‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، یادواره ۴۹ شهید فرهنگی دفاع مقدس استان زنجان در سالن سهروردی زنجان برگزار شد. طی این مراسم سالن برگزاری مراسمات کانون سهروردی به نام شهید غواص «ابراهیم اصغری» نام‌گذاری شد.

گفتنی است، «ابراهیم اصغری» سومین فرزند «محمد و سکینه» غلامی بود که در دومین روز از تیرماه ۱۳۳۶ در زنجان دیده به جهان گشود.

ابراهیم تنها فرزند پسر خانواده بود و ۳ خواهر داشت. او سال‌های شیرین کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرا رسیدن زمان تحصیل علم وارد مدرسه شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه خاقانی به اتمام رساند و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه وارد مدرسه امیرکبیر شد. پس از اتمام تحصیلات متوسطه موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و به دلیل علاقه و پشتکاری که در تحصیل علم داشت، در رشته ادبیات دانشگاه قزوین پذیرفته شد.

ابراهیم علاقه بسیاری به ورزش داشت و در رشته‌های فوتبال، هاکی و کاراته فعالیت می‌کرد. او همچنین در مسجد قائمیه فعالیت‌های فرهنگی داشت. سه سال از شروع جنگ تحمیلی می‌گذشت و ابراهیم که ۲۵ سال داشت، تصمیم گرفت به ندای رهبر فرزانه‌اش لبیک گفته و به صف غیورمردان و پاسداران دین و وطن بپیوندد تا از کشورش در برابر متجاوزان رژیم بعث دفاع کند.

بنابراین در سال ۱۳۶۱ از طریق یگان اعزامی سپاه راهی صحنه‌های نبرد حق علیه باطل شد. ابراهیم عضو شورای فرمان‌دهی بود. چهار سال از حضورش در جبهه می‌گذشت که سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در عرصه نبرد بر اثر اصابت ترکش به سر در شلمچه در نوزدهمین روز از دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات غرورآفرین کربلای۵ شهد گوارای وصال را نوشید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهرش در کنار شیفتگان اباعبدا…(ع) و همرزمان شهیدش در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما