شناسهٔ خبر: 66463434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اژه‌ای: چرخه معیوب سرمایه گذاری در کشور نیاز به اصلاح دارد

رئیس قوه قضائیه گفت: اصلاح چرخه‌های معیوب سرمایه گذاری نیازمند همکاری قوای سه گانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود: همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا در حال اصلاح است.

وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهند و موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.

رئیس قوه قضائیه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود

استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به هزار و ۸۷ کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، گفت: استان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.

مهدی دوستی همچنین از بهبود ۹ پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سه سال گذشته خبر داد.

عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: مدیریت دوگانه دستگاه‌های دولتی در قشم با تغییر نگاه‌ها در نظام اداری رفع می‌شود.

نمایندگان شرکت‌های تولیدی و برخی کارآفریان به موانع پیش روی تولید از جمله تامین خوراک اولیه پرداختند.

<div id="video-display-embed-code_11069849"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4222989/11069849?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما