شناسهٔ خبر: 66463197 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خیابان تمدن توسط کسبه به محلی برای گردشگران تبدیل شده است

گردش در رنگی رنگی ترین معبر| کوچه چتری در فردوسی

در یکی از محله های قدیمی پایتخت، کوچه‌ ای هست که کف کوچه اش با سنگ‌های رنگ‌به‌رنگ فرش شده و سقفش را با چترهای رنگی‌رنگی پوشانده اند. به همین دلیل به پاتوقی خاص برای عکاسی و گردش تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

همشهری- مریم باقرپور: وقتی وارد کوچه تمدن می‌شوید، با چترهای زیبایی برفراز آسمان مواجه می‌شوید که با طناب‌های موازی به هم بسته شده‌اند و سایه‌بانی بر سر رهگذران این کوچه گسترانده‌اند. به همین دلیل این کوچه برای رهگذران جالب است و اکثرشان عکسی به یادگار از آن می گیرند و بسیاری از بلاگرهای معروف در آن حضور یافته اند.

میزبانی با چای قند پهلو

شکل گیری این کوچه با مشارکت کسبه با هدف تا ایجاد فضایی متفاوت بوده است. حتی باجه تلفن زرد رنگی را در آن قرار داده اند که در داخل آن مجسمه مرد دلارفروشی، با تلفن در حال صحبت کردن است. چون در محدوده فردوسی خریدو فروش دلار هم انجام می شود. همچنین در ابتدای کوچه هم، تخت و سماور ذغالی قرار داده شده که با یک استکان چای قند پهلو از رهگذران پذیرایی می شود.

گردش در رنگی رنگی ترین معبر|  کوچه چتری در فردوسی

عکس یادگاری بافولکس واگن

فولکس واگن آبی رنگی که در وسط کوچه پارک شده و پروانه‌ای که بال‌هایش را برای گرفتن عکس‌های یادگاری باز کرده است، هم در این محدوده ازایتخت نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل این محدوده به جز مرکز خرید چرم، پاتوق گردشگران هم هست.

گردش در رنگی رنگی ترین معبر|  کوچه چتری در فردوسی

چطور برویم؟

خودرو شخصی: از هر کجای تهران که هستید، خود را به خیابان فردوسی برسانید. البته خیابان فردوسی در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و برای ورود به این خیابان باید طرح ترافیک داشت یا روزهای تعطیل رفت.

اتوبوس: اتوبوس‌های بی‌آرتی خط یک تهران، شما را به خیابان فردوسی می‌رساند. ایستگاه خیابان فردوسی، در چند قدمی این کوچه قرار دارد و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به این کوچه می‌رسید.

مترو: سوار بر خط ۴ شهید کلاهدوز (خط زرد رنگ مترو) به سمت علامه جعفری شوید و در ایستگاه مترو فردوسی پیاده شوید. این ایستگاه تا کوچه، فقط چند دقیقه پیاده‌روی دارد.

نظر شما