شناسهٔ خبر: 66462876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحلیلگر لبنانی نوشت

بازدارندگی ایران و پیامدهای درگیری اسلام و غرب

دیگر بر هیچ کس با تجربه در زمینه دین و سیاست پوشیده نیست که عملیات طوفان الاقصی تحول عظیمی در روند وقایع ایجاد و نقشه‌های سیاست‌های جهانی را مطابق با منافع کشورهای غرب آسیا دستخوش تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فرح موسی، پژوهشگر مسائل قرآنی در مطلبی پیرامون پیامدهای عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: دیگر بر هیچ کس از اهل تجربه در امور دینی تو سیاسی پوشیده نیست که عملیات طوفان الاقصی تحول عظیمی در روند حوادث ایجاد کرد و نقشه سیاستهای جهانی را بر اساس منافع کشورهای غرب آسیا از نو ترسیم کرد. این عملیات یک طوفان نظامی-سیاسی است که می‌توان آن را طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام مقایسه کرد؛ زمانی که خداوند اراده کرده بود تا مردم را از دست ستمگران و مفسدان نجات دهد. 

همه ما می‌دانیم که چگونه در احکام الهی در نظر گرفته شده است که درهای آسمان با آب روان باز شود و چشمه‌های زمین برای دیدار با آب بر اساس امری که مقدر شده است فوران کند!

دنیای امروز ما با طوفان جدیدی مواجه است که از غزه و فلسطین فراتر رفته و به یک رویداد جهانی تبدیل شده است که آثار و عواقب آن شیاطین را تهدید می‌کند و امید را به اهل حقیقت باز می‌گرداند تا «لشگری از احزاب شکست خورده» را شاهد باشند. در این زمینه، بازدارندگی که ایران ایجاد کرد پاسخی بود به تمام تلاش‌های غرب استعمارگر که از رژیم صهیونیستی حمایت مالی، نظامی، سیاسی و اقتصادی می‌کند تا آن را به رغم تمام شکست‌هایی که متحمل می‌شود، تثبیت کند.

اما نتیجه، این تغییر اساسی در سیاست جهانی اعم از غرب و شرق بود! بر هیچ کس در مراکز نفوذ جهانی پوشیده نیست که آنچه این طوفان باعث آن شد در راهبردهای کشورهای استعمارگر محاسبه نشده بود؛ باب المندب بسته شد و میدان‌های جهاد از هر سویی باز شد که آخرین آن عامل بازدارندگی ایران و عملیات وعده صادق بود که قطعاً مشخص کننده آینده منازعه بین اسلام و غرب است. 

غرب استعمارگر که که انواع حمایت‌ها را از رژیم صهیونیستی کرده است، امروز خود را در انتخاب‌های نظامی و سیاسی خود دچار تزلزل می‌بیند و از سوی مردم خود که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند نیز تحت فشار است و نگران این است که به جنگی منطقه‌ای کشیده شود که بر منافع آن تاثیر منفی بگذارد.

غرب استعمارگر بارها اعلام کرده است که برای حفظ و حمایت پروژه خود خواهان عادی‌سازی در منطقه است. سران استعمار قبلاً شبانه روز علنا ​​اعلام کرده بودند که اگر رژیم صهیونیستی وجود نداشت، آن را ایجاد می کردند. پس بازدارندگی ایران باعث شده است تا گرفتاری‌های غرب در تحولات منطقه بیشتر شود.  

بازدارندگی و پاسخ ایران همان گونه که عامل طوفان حقیقت بود، این طوفان را کامل کرد تا بازدارندگی ایجاد شود. دیگر امکان احیای پروژه‌های عادی‌سازی برای غرب و عناصر آن در منطقه وجود ندارد و رژیم صهیونیستی هم به تنهایی قادر به انجام این کار نیست. همه چیز در آب‌های این طوفان غرق شد، به طوری که کشتی فلسطین قبل از اینکه زمین آب خود را ببلعد و آسمان باران خود را قطع کند، به مسیر خود ادامه می‌دهد. این طوفان واقعاً الهی بود؛ اگر اینطور نبود این بازدارندگی با همه عناوین دینی و سیاسی‌اش به آن اضافه نمی‌شد. اگر هستند کسانی که در بازدارندگی ایران تغییری جدید در منازعه غرب و اسلام نمی‌بینند، باید گفت که قبل از این هم کسانی بوده‌اند که اینگونه عمل کردند و مورد غضب خداوند قرار گرفتند. 

این طوفان حقیقت یک بازدارندگی جدید اسلامی است که عنوان اصلی آن فرموده حق تعالی است که می‌فرماید: «قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا… » همچنانکه امام علی علیه السلام می‌فرمایند: تَذِلُّ الأُمُورُ لِلْمَقَادِيرِ حَتَّى يَكُونَ الْحَتْفُ فِي التَّدْبِيرِ.

پس غرب هر قدر هم در امور و منافع خود تأمل کند، ناگزیر در بحران‌های خود محکوم به فنا است و در جریان طوفان حقیقت برایش روشن شده است که چگونه تمدن تحریف شده‌اش رسوا شده است. تنها چیزی که برای او باقی می‌ماند این است که برود؛ قبل از اینکه جایی در بالای کوه‌ها هم برایش باقی نمانده باشد تا از غرق شدن نجاتش دهد.

انتهای پیام

نظر شما