شناسهٔ خبر: 66462772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم| کاشت ۸۰ هزار اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب در کنگاور

کنگاور - ایرنا - رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در راستای زراعت چوب، تعداد ۸۰ هزار اصله نهال رایگان صنوبر در سه دهستان بخش مرکزی کنگاور کاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ علی حسن‌زاده در حاشیه بازدید از چند طرح کشت نهال در دهستان فش که نماینده افتخاری انجمن های مردم‌نهاد سازمان منابع طبیعی کشور نیز حضور داشت به خبرنگار ایرنا، گفت: امروز به صورت تصادفی چند طرح کشت نهال صنوبر مورد بازدید قرار گرفت که از حیث سطح کاشت نهال صنوبر در حوزه شهرستان کنگاور و ترویج زراعت چوب اقدامات خوبی انجام شده است.

او گفت: بازدیدهای لازم از سوی کارشناسان این اداره کل در مناطقی که نهال ها غرس می شود، انجام شده و در این صورت خطا در به ثمر نشستن نهال ها به حداقل خواهد رسید.

وی شهرستان کنگاور را برای کاشت صنوبر مستعد دانست و افزود: با توجه به وجود چشمه های جاری کنگاور و علاقمندی مردم به کاشت این گونه پرطرفدار، این شهرستان یکی از اصلی ترین محورهای اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت محسوب می‌شود.

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سعی کرده‌ایم برای تولید نهال و نیز پویش کاشت یک میلیارد درخت موضوع فرهنگ سازی و مشارکت مردم را جذب کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ترغیب، تشویق و جذب مردم برای مشارکت در این پویش همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی را در سطح استان برای تولید نهال و ترویج و فرهنگسازی این امر مهم در بین روستائیان، دهیاران و شوراهای سطح روستاها برگزار کرده‌ایم و افراد بسیاری در این رابطه عضو همیار طبیعت شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در اسفندماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ هزار اصله نهال صنوبر رایگان در دهستان های فش، خزل و قزوینه شهرستان کنگاور کشت شد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما