شناسهٔ خبر: 66461854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

دست مایوالکترونیک به تولید انبوه می‌رسد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: برای نخستین بار در کشور دست مایوالکترونیک در مرکز توانبخشی هلال‌احمر در حال آزمایش است که بعد از طی مراحل، به تولید انبوه خواهد رسید و نیازهای کشور در این حوزه را برطرف خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از جمعیت هلال‌احمر؛به نقل از ایرنا؛ پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از خدمات دندانپزشکی گروه جهادی الکفیل و داوطلبان هلال‌احمر در زنجان، گفت: برای نخستین ‌بار در کشور، 2 شرکت دانش‌بنیان در حال تولید این محصول به عنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی هستند که پس از تولید انبوه، کشور در این حوزه به خودکفایی خواهدرسید.

 

وی در ادامه افزود : یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر توسعه‌ مراکز دیالیز و کموتراپی با شیمی درمانی، برای بیماران در استان‌های موردنیاز است.

 

نامدار بیان کرد: در این زمینه، هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده که با کمک و مدیریت جمعیت هلال‌احمر استان‌ها، مکان‌هایی که برای ارائه خدمات موردنیاز شناسایی، مشخص شدند که توسط جمعیت هلال‌احمر تجهیز و راه‌اندازی شود.

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: یکی از استان‌های پیش‌رو در راه‌اندازی تجهیزات بسیار مدرن و خوب دیالیز برای خدمت به مردم، استان زنجان است که با کمک مدیرعامل جهادی جمعیت هلال‌‌احمر این استان، به زودی در سال جدید شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در 2 سال اخیر موفق شدیم بیش از سه میلیون عضو داوطلب و جوان در سطح کشور جذب جمعیت هلال‌احمر کنیم که از حدود 400 هزار نفر به این عدد رسیده است.

 

نامدار با بیان اینکه علاقمندانی که عضو هلال‌احمر می‌شوند از آموزش‌های تخصصی بهره می‌برند، تأکیدکرد: از خدمات و تخصص اعضا در این مجموعه استفاده می‌شود و با ورود به جمع خانواده بزرگ هلال‌احمر، در مسیری فراتر از ابعاد سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانند دنیای بهتری برای هم‌نوعان خود بسازند.

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: کمک به امر سلامت به ویژه به اقشار آسیب‌پذیر تکلیفی است که اساس‌نامه وزین جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بر دوش ما گذاشته است و این فعالیت در مواقع بحرانی و غیر بحران، در داخل و خارج از کشور تعریف شده است.

 

وی در پایان گفت: بر این اساس، طی 2 و سال نیم گذشته 193 واحد توانبخشی به 220 واحد در سطح کشور افزایش یافته و اولویت با مناطق کم‌برخوردار است تا بتوانیم هموطنان را در این منا

طق پوشش دهیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما