شناسهٔ خبر: 66461700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون خانه کارگر:

اجرای قوانین کارگری از ابعاد مختلف بررسی شود

زنجان - ایرنا - معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت:با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب باید اجرای قوانین و امور کارگری از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقی شامگاه پنجشنبه در مراسم هفته کارگر استان با بیان اینکه طبقه کارگر نباید در جامعه مورد بی توجهی و کم لطفی قرار بگیرد، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب بیانگر دفاع تمام قد ایشان از جامعه کارگری جامعه است.

صادقی با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم با تعریف مولفه های تورم زایی، حقوق و دستمزدها را افزایش دهیم، افزود: روز کارگر روز مطالبه گری و اعتراضات کارگری، یک نوع فرصت برای مسوولان، در راستای حل مشکلات آنهاست.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه سهم و وظیفه نمایندگان مجلس درخصوص رفع مشکلات حوزه کارگری چیست؟ گفت: نباید در چنین شرایطی کارگران فاقد نماینده در مجلس و مسئولان دلسوز و مدافع از حقوق کارگری باشند.

صادقی با بیان اینکه کارگران نیمی از جمعیت فعال در جامعه ایران را تشکیل می دهند، افزود:مقام معظم رهبری با بیانات خود برای ارتقای بیشتر جایگاه کارگران و ورود آنها به عرصه های اجرایی و قانون گذاری خط و مسیر نشان می دهند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به کارگران، یادآور شد: کارگران نباید به سادگی از کنار این مسائل و مشکلات عبور کنند.

این مسوول به مهمترین بخش بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای ایجاد رفاه اجتماعی و اقتصادی برای کارگران، اشاره کرد و گفت: گره زدن دستمزد به تورم صحیح نیست و برای علت تورم در جامعه باید دنبال نتایج دیگر بود.

رئیس پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: حل معضلات کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی و تامین اجتماعی یک نماد عدالت اجتماعی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه حضور نیافتن مسوولان جامعه کارگری در جمع کارگران نشانه گستاخی و بی توجهی آنها نسبت به حوزه کار و کارگری در جامعه است، گفت: این موارد باعث تضییع حقوق قانونی کارگران در جامعه می شود.

اصغر نجاری افزود: تمایلی به گلایه و انتقاد نیست، ولی حذف نمایندگان تشکل های کارگری و مجموعه خانه کارگر از طرف عده ای به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه خانه های کارگری و کارگران زیر بیرق هیچ نهاد دولتی نیستند، تصریح کرد: ضروری است حمایت از کارگران و حق و حقوق آنها نه در کلام بلکه با عمل همراه باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما