شناسهٔ خبر: 66461336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است

اهواز - وزیر آموزش و پرورش گفت: نقش آفرینی دکتر محمدرضا سنگری در ادبیات پایداری و عاشورایی بی بدیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت دکتر سنگری در جمع مردم دزفول در حسینیه ثارالله دزفول با اشاره به اینکه تکریم مقام معلم هدف اصلی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: معلم در اسلام جایگاهی ویژه دارد، جایگاه رفیع معلم به این دلیل است نیکی‌ها را به انسان می‌آموزد.

وی با طرح این سوال که معلم چه می‌کند که خدا و ملائکه بر او درود و صلوات می‌فرستند، افزود: معلم نور می بخشد و معلم کسی است که با جهل می جنگد.

صحرایی با تاکید بر اینکه معلم علمدار مبارزه با جهل و میدان دار روشنایی است، عنوان کرد: در بیان رهبر معظم انقلاب، معلم سازنده زیرساخت کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم کسی است که گوهر وجود کودکان کشور را می‌سازد، گفت: نقش آفرینی دکتر سنگری در ادبیات مقاومت و عاشورا، نقش آفرینی بی بدیلی است و دزفول در بطن خودش معلمانی بزرگ همچون محمد رضا سنگری پرورانده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اهل دانش، شور و شعور عاشورایی را از او آموختند، عنوان کرد:

سنگری در ادبیات پایداری نقش آفرین است و معلمان ادبیات پایداری را از سنگری آموختند.

وزیر آموزش و پرورش با عنوان اینکه سنگری، هم عالم است و هم معلم ادامه داد: ویژگی ممتاز سنگری کسب جایگاه رفیع معلمی است چرا که عالم و معلم همزمان در او جمع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سنگری متولد اول آبان ۱۳۳۳ در دزفول است. پس از ریاست وی بر گروه برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی زبان و ادبیات فارسی، ادبیات اسلامی وارد کتب درسی شد. او نویسنده، پژوهشگر و شاعر ادبیات انقلاب اسلامی و شعر و ادبیات آئینی و عاشورایی است و آثار وی جزو منابع این موضوعات به‌شمار می‌رود.

وی فعال در نقد، داوری، سخنرانی و بررسی آثار ادبی به‌خصوص ادبیات عاشورایی و دفاع مقدس است.

رشته تحصیلی وی در دانشگاه زبان و ادبیات فارسی بوده که در این رشته با مدرک دکتری از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل شده‌است. سنگری مؤلف چندین مقاله و کتاب است که در این میان کتب درسی سطوح مختلف ابتدایی و دبیرستان و همچنین دو منبع درسی دانشگاهی وجود دارد.

نظر شما